OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för kommunservice
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Enheten för kommunservice har som uppdrag att ge service, inom olika områden, till kommunens förvaltningar och bolag samt till och kommuninvånarna. I uppdraget ligger att vara kostnadseffektiva, ge service av hög kvalitet samt att utveckla nya arbetssätt. Enheten för kommunservice är en del av kommunstyrelsens förvaltning. Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare till Internservice.
Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänsthandläggare kommer du att tillhöra Internservice som är en del av Enheten för kommunservice. Internservice består av sju personer. Du kommer att vara en av dem som våra kunder (anställda inom kommunkoncernen) kontaktar när de stöter på problem eller har frågor gällande IT och telefoni. Många ärenden handlar om beställningar av konton eller produkter. Du kommer att ha en stor del av dina kontakter med våra kunder via telefon, det är därför viktigt att du känner dig bekväm med att prata i telefon.
I tjänsten ingår att arbeta med datorer, läsplattor och telefoner men även att skapa, underhålla och dokumentera rutiner och guider. Du kommer att ingå i en kundservicegrupp där man ställer upp för varandra och arbetar för att nå gemensamma mål.
Din kompetens
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med administrativ inriktning och som tidigare har flerårig arbetslivserfarenhet som kundtjänsthandläggare eller arbetat med service. Du har ett intresse för digitala frågor och tycker om problemlösning. Har du tidigare arbetat med teknisk support är det meriterande. Du vill hjälpa oss att utveckla våra arbetssätt och vår service.
Du inser att ditt engagemang gör det möjligt för våra kunder att lyckas med sina arbetsuppgifter. Du har lätt att kommunicera både i tal och skrift.
För att du ska trivas i rollen som kundtjänsthandläggare så krävs att du tycker om samarbete samt att hjälpa andra genom att dela med dig av din kunskap. Du tar ett eget ansvar för dina ärenden men kan även överblicka och se helheten av alla ärenden som inkommit till gruppen. Du är vara kvalitets- och säkerhetsmedveten och har ett metodiskt och logiskt arbetssätt samt är van att dokumentera.
Övrigt
För den här tjänsten så behöver du ha B-körkort samt att du kan köra med manuell växellåda.
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.