Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Säter präglas av både småstad och landsbygd. Kommunen ligger i hjärtat av Dalarna med närhet till bra kommunikationer - Falun-Borlängeregionen ligger inom 20 minuters bilresa, flygplats finns runt hörnet och till Stockholm tar det ca 2 timmar med tåg. Att bo i Säter är att bo vackert och lugnt, men ändå ha aktiviteter, storstadsliv, utbildning, arbete och kommunikationer inom räckhåll. I Säter har du nära till allt du önskar för dig och din familj. Nära till jobbet. Nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare uppväxt för din familj.

Välkommen till ett jobb där du är viktig varje dag. Hos oss blir du den första person många av våra medborgare och andra intressenter pratar med, och du representerar hela Säters kommun.

Arbetsuppgifter
Som medarbetare inom vår kundtjänstfunktion arbetar du med att svara på frågor och att leda människor rätt när de kontaktar Säter kommun via telefon och sociala medier, samt i vissa fall vid besök i Rådhuset.
Framförallt arbetar du i vårt telefonisystem, där du också utför vissa administrativa uppgifter i samverkan med vår telefonisamordnare.
Du hanterar även enhetens fakturor samt fungerar som kontaktperson gentemot en av kommunens enheter.

Våra öppettider för närvarande är 8-16.15 vardagar. Det finns delvis möjlighet att arbeta på annan plats, efter introduktionsperioden. 

Kvalifikationer
Du behöver en gymnasieutbildning och det är meriterande med ytterligare utbildning inom området samhällsvetenskap.
Du behöver också minst ett års erfarenhet av kundtjänst via telefon. Erfarenhet av kundtjänst i sociala medier/chatt och liknande är meriterande.
Du behöver grundläggande förståelse för det svenska, demokratiska systemet, och det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta inom offentliga myndigheter och särskilt inom en kommun.
Du pratar flytande svenska och god engelska. Du behöver också kunna skriva på god svenska.  Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Personliga egenskaper
Eftersom arbetet är omväxlande och arbetsgruppen tillsammans behöver lösa uppgifter krävs det att du är en stabil och flexibel person som kan anpassa dig till vilka uppgifter som verksamheten behöver prioritera. I din arbetsgrupp utförs olika administrativa uppgifter som du vid behov kommer behöva hjälpa till med.

Det är viktigt att du tycker om och vill utveckla verksamheten så att den möter Säterbornas behov.  Din framtoning är lugn och du har en behaglig röst. Du är strukturerad i ditt arbete. Eftersom du kommer möta nya frågor där svaren inte alltid är givna är Initiativkraft och servicekänsla viktigt.

Vi erbjuder
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdsbonus samt möjlighet till visst arbete på distans. 

Kontaktinformation
Marie Palm, Kommunikationschef, 0225-551 22

Arbetsplats
Åsgränd 2

783 30 Säter

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetsområdeschef Eva Jondelius
0225-55165
1:e socialsekreterare Gudrun Engström Larsson
0225-55165
Förvaltningschef Andreas Mossberg
0225-55152
Kommunchef Stefan Lundkvist
0225-55113
Enhetschef Fågelsången Camilla Thommes
0225-55286
Enhetschef Enbackagården Adriana Malmstedt
0243-78380
Verksamhetsområdeschef säbo och hemtjänst,Skedvigå Stig Eriksson
0225-55290
Enhetschef socialpsykiatri Pernilla Eriksson
0225-55648
Enhetschef gruppbostäder Lena Palmborn
0225-55647
Enhetschef personlig assistans Anna Skinnars
0225-55645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Säters kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 oktober 2021

Besöksadress

Rådhuset, Åsgränd 2 78327 Säter
None

Postadress

Box 300
Säter, 78327

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024