Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Är du kommunikativ, kreativ och kundfokuserad? Har du jobbat med innesälj/kundsupport, ekonomi eller administration innan och drivs av att skapa bra kundupplevelser? Då kan du vara den vi söker!

Om vår kund
ITW Welding AB är en av Sveriges ledande tillverkare av utrustning och tillsatsmaterial för svetsning. Företaget tillhör en internationell koncern med verksamhet över hela värden. Nu söker de någon till sitt nordiska kundtjänstteam, placerat i Partille, Göteborg.

Dina arbetsuppgifter
Som kundservice/innesäljmedarbetare på Customer Service & Inside Sales avdelningen är du ansvarig för ett brett och varierat arbete inom business support. Du kommer att jobba med exempelvis orderhantering, support till företagets säljare i Norge, Sverige och Baltikum, logistik och leveranser, reklamationer etc. Du kommer att via telefon och mail besvara frågor och ärenden från kunder både i Norden och internationellt.
Här får du arbeta i en bred roll med förståelse för hela flödet. I rollen kommer du att vara spindeln i nätet med många kontaktytor i form av allt ifrån säljare och kunder till speditörer och leverantörer. Avdelningen består av tre personer som jobbar nära alla de andra avdelningarna på företaget, något som gör att du får en stor inblick i verksamheten.


Din profil
För att passa i rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund bör du vara en engagerad person som drivs av att få en förståelse för hela orderflödet. Du är nyfiken, tycker om att lära dig och trivs med variation under din arbetsdag. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från en roll som innefattar service och kundbemötande. All erfarenhet av tjänster relaterat till kundsupport, innesälj och administration ser vi väldigt positivt på.

Som person är du serviceminded, lyhörd och ansvarsfull. Du är en problemlösare som ständigt har kunden i fokus och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Arbetstempot är stundvis högt och vi ser därför att du är trygg i dig själv och vågar ta initiativ i olika ärenden. Du hjälper gärna dina kollegor och arbetar bra både i team och självständigt.
Krav för tjänsten är att du skriver och talar flytande svenska. Då rollen innebär många kontaktytor internationellt ser vi även att du har en engelska på hög nivå. Andra nordiska språk är meriterande. Du bör även ha god datavana, och har du tidigare arbetat i SAP är det mycket meriterande.


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra kärnvärden Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten kommer du inledningsvis vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.


Sökord
kundtjänst, kundsupport, innesälj, orderhantering, administration

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024