OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet (myndigheten) svarar för att den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Myndighetens övergripande mål är att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling.
Myndigheten har idag verksamhet i Nyköping och Eskilstuna. Traditionella kanslifunktioner och trafikutveckling är i huvudsak placerade i Nyköping medan kundtjänstfunktioner huvudsakligen är placerade i Eskilstuna.
Myndighetens uppdrag och organisation har växt sedan etableringen 2012 och kommer att fortsätta växa till följd av att medlemmarna under 2014 gav myndigheten ansvar för delar av den särskilda kollektivtrafiken samt uppdrag att etablera en kundtjänst- och beställningsfunktion även för den särskilda kollektivtrafiken (sjukresor och färdtjänst). Dessa verksamheter kommer att samordnas från den 1 februari 2016.
Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Den moderna myndigheten som är hållbar, professionell och lyhörd.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett socialt extrajobb? Vi söker flexibla timvikarier till vår kundtjänst i Eskilstuna!
Som kundtjänstmedarbetare hos oss jobbar du med att hjälpa våra kunder med de frågor eller funderingar som dom har. Det kan vara att svara i telefon, svara på frågor om busstrafiken, hantera synpunkter, bemanna vårt kundcenter på rademachergatan samt informera kunder om våra resekort med mera. Du har också mer administrativa uppgifter som att spärra busskort, hantera reklamationer, svara på kundmail och boka resor.
En av dina två arbetsplatser är vårt servicekontor Eskilstuna Station360 som ligger på centralstationen. Där jobbar du medförsäljning av buss och tågresor över disk och att informera om kollektivtrafiken.
Länstrafiken är en myndighet som står inför förändring. Det kommer att ske en omorganisation hos oss, vilket innebär att arbetsuppgifterna kan komma att förändras. Vi växer och det kommer finnas stor möjlighet till utveckling!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutat gymnasieutbildning och gärna erfarenhet av något serviceyrke. Erfarenhet av telefonservice, information eller försäljning är meriterande. Eftersom du möter kunder, både över disk, telefon och mail behöver du behärska svenska obehindrat. Det är också en fördel om du har goda kunskaper i engelska. Har du andra språkkunskaper ser vi det som mycket positivt.
Som timvikarie ska du vara flexibel och kunna ställa upp och täcka för ordinarie personal vid behov som till exempel sjukdom, semester eller möten. Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett gott bemötande. Vi använder datorer i vårt arbete, så vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper. Det här är ett socialt arbete och du samarbetar nära dina kollegor även om du arbetar ensam ibland. För att trivas hos oss behöver du vara självständig, kunna ta egna initiativ och ha en positiv inställning.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Therese Gustavsson