OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 130 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!
Till vårt Kundtjänst-team i Karlskrona söker vi dig som vill arbeta med kundsupport i en modern och digital miljö. Detta är en möjlighet för dig som har erfarenhet inom kundtjänst och vill utvecklas inom digital kommunikation.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare hanterar vi felanmälningar av lägenheter, frågor som rör styrelsearbete, medlemskap och fakturor samt överlåtelser och uthyrning av lägenheter i hela Sydost. Vi agerar intern support där våra medarbetare ringer in för att få hjälp med diverse frågor som rör verksamheten, samt att vi är behjälpliga för våra medlemmar och hyresgäster. Arbetet är schemalagt dagtid från måndag till fredag och där vi en dag i veckan jobbar till kl. 18. Vi har även en reception där vi hjälper kunder som besöker oss.
Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:
Relevant erfarenhet inom området
Datorvana samt erfarenhet av Office-programmen
Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
Personliga egenskaper
Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter viktigt. Därför sätter vi stort värde på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har hög service- och ansvarskänsla. Du är duktig på att sätta kunden i fokus, lyssna av deras behov och uppfylla förväntningar. Du har god samarbetsförmåga och kan ta egna initiativ.
För att passa i rollen som kundtjänstmedarbetare tror vi att du är social, utåtriktad och bekväm med att jobba med telefoni som det dagliga verktyget. För den med ödmjuk inställning och mycket driv finns utvecklingsmöjligheter.
Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.
Varaktighet:
Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Antal tjänster:
1 st.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2022-02-28. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Jenny Rydström, Verksamhetschef, 010-451 30 06.
Michaéla Hoffman, HR-generalist, 010-451 31 84.
Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson