OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro.
I Säters kommun arbetar vi aktivt med värdskapsarbetet som innebär att vi verkar för ett öppet förhållningssätt och ett bemötande utöver det vanliga. Detta gör vi genom att vara stolta, äkta, tillgängliga, engagerade och respektfulla. År 2021 ska vi vara Nordens mest attraktiva inlandsregion och det goda värdskapet ser vi som en viktig del i arbetet med att nå dit.
Välkommen till ett jobb där du är viktig varje dag. Hos oss blir du den första person många av våra medborgare och andra intressenter pratar med, och du representerar hela Säters kommun.
Arbetsuppgifter
Som medarbetare inom vår
kundtjänstfunktion arbetar du med att svara på frågor och att leda människor
rätt när de kontaktar Säter kommun via telefon och sociala medier, samt i vissa
fall vid besök i Rådhuset.
Framförallt arbetar du i vårt telefonisystem, vårt ärendehanteringssystem och
med sociala medier. Även andra kanaler kan bli aktuella.
Våra
öppettider för närvarande är 8-16.15 vardagar. Du kommer arbeta inom dessa tider, men de kan
komma att variera. I huvudsak kommer du arbeta heldagar 3 dagar och del av dag
(eftermiddag/förmiddag) övriga dagar, Men detta kan förändras utifrån aktuella
behov i verksamheten.
Kvalifikationer
Eftersom arbetet är omväxlande och arbetsgruppen tillsammans behöver lösa uppgifter krävs det att du är en stabil och flexibel person som kan anpassa dig till vilka uppgifter som verksamheten behöver prioritera. I din arbetsgrupp utförs olika administrativa uppgifter som du vid behov kommer behöva hjälpa till med.
Det är viktigt att du tycker om och vill utveckla verksamheten så att den möter Säterbornas behov. Din framtoning är lugn och du har en behaglig röst. Du är strukturerad i ditt arbete. Eftersom du kommer möta nya frågor där svaren inte alltid är givna är Initiativkraft och servicekänsla viktigt.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring med möjlighet till friskvårdsbonus.
Personliga egenskaper
Du behöver en gymnasieutbildning och det är meriterande med ytterligare utbildning inom området samhällsvetenskap.
Du behöver också minst ett års erfarenhet av kundtjänst. Erfarenhet av kundtjänst i sociala medier/chatt och liknande är meriterande.
Du behöver grundläggande förståelse för det svenska, demokratiska systemet.
Du pratar flytande svenska och god engelska. Du behöver också kunna skriva på god svenska. Ytterligare språkkunskaper (arabiska, tigrinja, persiska, somaliska) är meriterande.
Kontaktinformation
Marie Palm, Kommunikationschef, 0225-551 22
Arbetsplats
Åsgränd 2
783 30 Säter
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetsområdeschef Eva Jondelius
0225-55165
1:e socialsekreterare Gudrun Engström Larsson
0225-55165
Förvaltningschef Andreas Mossberg
0225-55152
Kommunchef Stefan Lundkvist
0225-55113
Enhetschef Fågelsången Camilla Thommes
0225-55286
Enhetschef Enbackagården Adriana Malmstedt
0243-78380
Verksamhetsområdeschef säbo och hemtjänst,Skedvigå Stig Eriksson
0225-55290
Enhetschef socialpsykiatri Pernilla Eriksson
0225-55648
Enhetschef gruppbostäder Lena Palmborn
0225-55647
Enhetschef personlig assistans Anna Skinnars
0225-55645