OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DSV-koncernen är en global leverantör av transport- och logistiktjänster.
DSV finns etablerad världen över med egna kontor i mer än 70 länder. Tillsammans med partners och agenter kan vi erbjuda våra tjänster över hela världen vilket gör DSV till en betydande global aktör. Genom professionella och fördelaktiga helhetslösningar har koncernens 23 000 anställda uppnått en omsättning på ca 62 miljarder SEK under 2014.
DSV Road AB är ett av marknadens ledande transportföretag med platskontor på 19 orter i Sverige och 980 anställda. Vi utför landbaserade transporter inom Sverige och hela Europa. Tillsammans med våra systerbolag DSV Air & Sea AB och DSV Solutions AB kan vi erbjuda våra kunder kompletta helhetslösningar för hela logistikkedjan.
På DSV är kunden alltid i centrum och att ge kundvård och service är en av våra viktigaste uppgifter.
För att ge kunden den optimala serviceupplevelsen har vi därför valt att öppna ett nytt kontor i Norrköping och med detta centralisera vårt kundtjänstarbete gällande styckegods.
Vi söker därför dig som vill vara med och starta upp vår nya kundtjänst. För att lyckas i rollen ser vi att du har förmågan att skapa ett positivt och lösningsorienterat fokus och alltid strävar efter att finna bästa möjliga lösning samt ser det som en utmaning.
Du gillar att arbeta i högt tempo och har förmåga att påverka andra och har lätt att kommunicera och skapa kontakter men även analysera och effektivisera processer.
Tjänsten innebär följande arbetsuppgifter:
- Vara en sammahållande länk mellan våra kunder och vår produktion
- Svara på kunders frågor
- Följa upp kund KPI
- Vara del i förbättringsarbete
Vi sätter högt värde vid personliga egenskaper för att kunna uppnå optimalt samarbete, både i arbetsgruppen och med andra interna och externa kontakter. Detta kräver att du är driven och engagerad person samt att du är social och en god lyssnare
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med inom kundtjänst eller liknade serviceyrken. Vi ställer höga språkkrav på både svenska och engelska i tal och skrift samt att du har mycket goda kunskaper inom Office programen.
X
Kontaktpersoner på detta företaget
Janne Auvinen, Affärsområdeschef Terminal Lager
031-583846
Lee Haydon Chef UK/IE Automotive
031-58 87 53
Gunilla Brants
031-58 87 43
Joakim Friberg
0418-391616
Paulina Olsson
0418-391213
Raymond Andersson, chef trafikdirigering
031-583857
Kim Johansson, trafikchef
0418-38 90 22
Birgitta Ahlström
0418-389314
Fredrik Hahne / Trafikchef
0418-391629
Jan-Åke Ottosson, Gruppchef-trafik NO
+46733458443