OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SunRoof är ett av de snabbast växande techbolagen i hela Europa. Vi erbjuder en intressant och spännande arbetsplats inom en framtidsbransch. Vi sätter anställda först och har stora ambitioner gällande förnybar energi. Kärnan i vår verksamhet är att påskynda världens övergång till förnybara energikällor. Vi erbjuder marknadens mest effektiva och miljövänliga integrerade soltak och tillhandahåller lösningar som skyddar, isolerar och låter husen andas – samtidigt som de producerar grön energi.
Customer success manager
Till vårt glada gäng så söker vi nu efter en kundtjänstmedarbetare vars huvudfokus är att vara kontaktpunkten för kunden under deras kontakt med SunRoof. Där tillkommer även att hjälpa sales supporten med vissa av deras uppgifter. Du kommer ingå i ett team med ytterligare en kundtjänstmedarbetare, övriga i sales supporten och de som jobbar med eftermarknad. Arbetet kommer till en början vara remote, men allt eftersom vi öppnar fler kontor finns möjlighet att vara på plats.
Arbetsuppgifter:
Identifiera och förstå kundens behov och mål
Vara länken mellan våra kunder och övriga avdelningar på företaget
Vara kundens go to kontakt under hela projektets gång
Ta hand om nya och befintliga kunder och informera dem gällande våran produkt
Bistå med support till kunder via telefon och mejl.
Koordinera projekt tillsammans med säljteamet
Hjälpa till att optimera våra processer inom customer success och sales support
Vara aktiv i system som vi jobbar med
Kvalifikationer
Du får gärna ha jobbat med kundtjänst sedan tidigare, om inte så ser vi gärna iallafall erfarenhet från ett service arbete.
Goda kunskaper inom svenska och engelska
Van att arbeta med system och datorer
Van att jobba med flera kontaktytor och vara spindeln i nätet
Du får gärna vara en glad utåtriktad person som trivs bra med många kontaktytor och tycker service är key i en organisation.
Låter detta intressant så tveka inte på att söka tjänsten då den ska tillsättas omgående.