Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en föränderlig miljö där du får agera problemlösare? Vill du alltid leverera det lilla extra och har ett stort kundfokus, vare sig det handlar om en intern eller extern kund? Om du brinner för kundservice och vill vara med oss på vår resa att ständigt förbättra och utveckla Solar tillsammans med våra kunder, kan du vara vår nästa klart-jag-kan-medarbetare. Vi söker nu en eller flera nya medarbetare till vårt Customer Service Center i Halmstad. 
Vi erbjuder
Ett omväxlande och utmanande arbete hos ett av norra Europas mest innovativa och ledande Sourcing & Services-företag inom El, VS och Industri. Vi är övertygade om att vi är Stronger Together genom att tillsammans skapa en dynamisk miljö och kontinuerligt arbeta för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Vi vet att Solars möjligheter att växa hänger på att våra medarbetare fortsätter att utvecklas och därför värderar vi personlig utveckling högt.
Fokusområden
Agera Solars röst gentemot våra kunder och ha daglig kontakt med våra kunder via telefon, mail, chat etc. Säkerställa en hög kundnöjdhet genom ett professionellt bemötande.   
Registrera och följa upp avvikelser i våra flöden till och från kund. Hantera retur- och reklamationsärenden, fakturafrågor, logistikärenden och i övrigt förekommande ärenden på avdelningen.    
Medverka till att de rutiner och arbetssätt som upprättats följs och utförs i de verktyg och system som vi verkar i. Bidra genom förslag och idéer till utveckling och förbättring av dessa rutiner och arbetssätt, för att öka vår kundnöjdhet.
Viss orderslagning till kund när det gäller ersättningsorder och motsvarande.  
Kvalifikationer  
Minst Gymnasieutbildning, gärna någon form av påbyggnadsutbildning inom ekonomi, service, försäljing
Mycket god datorvana  
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift  
God vana av IT systemstöd
Gärna erfarenhet från tidigare administrationsverksamhet , service eller sälj
Erfarenhet från produkter inom El eller VS branschen är meriterande  
​Profil 
För att lyckas i denna roll ser vi att du är positiv, nyfiken och självgående med en lösningsorienterad attityd. Att vilja ge förstaklassig service är en självklarhet liksom att vara lyhörd och alltid sätta kunden i fokus. Du är van vid att hantera mycket information och är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Vi ser att du har förståelse för organisationens övergripande flöden och processer kopplat till din roll som kundservicemedarbetare. Utifrån detta agerar du professionellt i varje unik situation och möte med kund. Du har en vilja att hela tiden utvecklas i dina kundrelationer och du brinner för kundvård som leder till nöjda och positiva kunder. Du behöver också vara en god lagspelare då ett tätt samarbete med kollegorna är en förutsättning för att vi som grupp ska växa tillsammans och därigenom leverera resultat med hög kvalitet.  
​Kontakt och Ansökan 
Låter detta som du? Varmt välkommen med din ansökan via nedan länk. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Åkesson Rönnkvist, Head of Customer Service, cecilia.akesson@solar.se, mobil: 0793-499700.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Häll
+46 701 88 02 05
Cecilia Åkesson
+46 793 499 700
Tommy Friberg
0701-860800
Mikael Berghold
+46 705 13 62 46
Patrik Westberg
+46 706 00 03 68
Leif Jagerås
+46 701 88 02 04
Samir Falfoul
+46 701655090
Per Carlsson
+46 31 3825151
Anders Schleifstein
+46 735 11 33 88
Christian Weijdling
+46 708 17 19 12

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solar Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 24 augusti 2022

Besöksadress

Gullbergs Strandgata 15
None

Postadress

Box 311
GÖTEBORG, 40125

Liknande jobb