OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikationsavdelningen
2 Kundtjänsthandläggare till Uppsala Vatten & Avfall AB
Arbetsbeskrivning.
Vill du jobba med kundservice och kommunikation i en framtidsbransch för ett hållbart Uppsala? Nu behöver vi bli fler och söker dig som tycker om att prata med kunder i telefon och har stor vana av att arbeta i professionell kundtjänst.
Vi söker nu 2 Kundtjänsthandläggare, en tillsvidareanställning och en för vikariat på heltid i ett år till Uppsala Vatten och Avfall AB.
Vi är ett team på 5 personer som arbetar tillsammans i högt tempo och med glatt arbetsklimat. Vi hjälps åt med svåra ärenden och försöker alltid gå på lösning. Vår verksamhet är lagreglerad och vi är ödmjuka inför det faktum att våra kunder oftast inte kan välja om de vill vara vår kund eller inte.
Ansvarsområde. Vi svarar på frågor, lägger ordrar, fakturerar och hanterar alla andra aspekter av att vara kund hos oss. Arbetsuppgifterna är varierande och kvalificerade. Kanalerna in till oss är e-post, telefon, webb och chatt.
Kundtjänst tillhör avdelningen för marknad och kommunikation och du blir en del av vårt team. Du kommer också att samarbeta nära med våra kommunikatörer och webbansvarige samt handläggarkollegor.
Kvalifikationer.
Vi söker dig som har minst tre års dokumenterad erfarenhet från Kontaktcenter eller kundtjänst. Framför allt söker vi dig som genuint brinner för service och är framsynt, lyhörd och nyfiken. Du känner att du vill utvecklas med avancerade arbetsuppgifter och är nyfiken på en hållbar framtidsbransch.
Du behöver ha mycket god telefon och datorvana samt erfarenhet av att arbeta i olika system. Vi jobbar i EDP Future och använder Trio CC som växelsystem. Du är dokumenterat duktig på, och gärna välutbildad i, kundmöten både i telefon och skrift. Du behöver kunna ge ett ansvarsfullt, professionellt och förtroendeingivande bemötande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan. Ort: Uppsala. Omfattning: 2 tjänster, en tillsvidare anställning (startar med provanställning i 6 mån) och ett vikariat på ett år.
Båda tjänsterna är på heltid med start enl. överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 16/10 2022
För information: Frågor besvaras av Tiina Konu, sektionschef Kundtjänst, telefon 018-7279883
Intervjuer planeras preliminärt till v 43+44
Övriga upplysningar
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Innan anställning görs en bakgrundskontroll och säkerhetsprövningsintervju
Rekryteringsprocessen för befattningar i säkerhetsklass tar något längre tid än normalt. Detta då det ingår fler kontrollmoment. Du ska även vara beredd att krigsplaceras inom ramen för Uppsala Vatten och Avfalls roll i totalförsvaret.
Om Uppsala Vatten & Avfall AB.
Vi ska genom att vara en av de ledande aktörerna i Sverige, ge kommunens hushåll och företag högkvalitativa tjänster inom VA och avfallshantering som ska kännetecknas av kvalitet, pålitlighet och effektivt hushållande med resurser.
Bolaget medverkar aktivt i ett hållbart samhällsbyggande och planerar för långsiktig dagvattenhantering samt verkar för klimatdriven affärsutveckling, ständiga energieffektiviseringar samt tillämpar ny teknik.
Bolaget strävar också efter att bli certifierat inom ramen för bland annat miljö, arbetsmiljö och kvalitet.
Vår vision
Rent vatten, smarta kretslopp för hållbart liv i ett växande Uppsala.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.