Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vi vill göra världen till en bättre plats för husdjur och deras ägare! Hos oss har du möjlighet att vara en viktig del av vår expansion i Sverige och hjälpa oss att uppnå våra ambitiösa planer.
Om rollen
Tillsammans med skadeavdelningen utgör kundserviceteamet hjärtat i vår organisation. Gemensamt ser vi till att våra kunder får den bästa kundupplevelsen när de väljer oss för att ta hand om deras husdjurs välmående.
I den här rollen kommer du att arbeta i ett team där vi samarbetar för att hjälpa våra kunders håriga familjemedlemmar. Tillsammans hjälper ni våra kunder att teckna försäkring, lägga till tjänster och hjälpa till med alla möjliga frågor. Du kommer att se till att kunderna får en riktigt bra upplevelse i kontakten med oss samt att vi håller högsta möjliga kvalitet i vår service. En del av din roll är även att ringa ut till kunder, både befintliga och framtida, för att erbjuda dem våra grymma produkter och tjänster.
Ditt fokus
Som medarbetare i vårt kundserviceteam är det mycket att ha koll på och här är en lista av det som vi tycker är viktigast i arbetet:
Hjälpa våra kunder i alla deras frågor genom att vara professionell och serviceinriktad.
Hjälpa kunder att identifiera sina behov samt lösa deras eventuella problem.
Kontakta djurägare för att erbjuda och sälja dem ManyPets suveräna produkter och tjänster
Stötta och hjälpa dina kollegor för att lösa frågor, bygga teamets kunskap och utveckla en stark gemenskap.

Detta leder till framgång
Här är några av de egenskaper och färdigheter vi söker i denna tjänst. Oroa dig inte om du inte uppfyller allt eftersom det är viktigt för oss att stötta dig i din roll och hjälpa dig att utvecklas:
Du har fokus på kunden och du är stolt över att ge bra kundservice.
Du är bra på aktivt lyssnande: att fråga, sammanfatta och reflektera med empati.
Du kan hantera svåra samtal och kan vända samtal till en positiv riktning.
Du är noggrann och ser detaljer - du har öga för att se förbättringar och flaggar för detta.
Att ringa upp kunder ser du som något kul och utmanande där du genom din goda kommunikationsförmåga skapar relationer och förtroende hos våra nuvarande och framtida kunder.

Vad är viktigt
Här är några av de erfarenheter som är värdefulla för att göra ett bra arbete:
Du har arbetat med kundsupport, där du hjälpt kunder genom telefon, mail och onlinesupport.
Helst har du viss erfarenhet inom försäkring.
Vi sätter värde på erfarenhet av telefonförsäljning, både av inkommande och utgående, t.ex. är du bekväm med att jobba med säljargument anpassade efter kunders behov.
Kan sätta dig in i hur det är att vara djurägare och vilka behov de kan ha.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ManyPets Filial Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Postadress

Blekholmsterrassen 36
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Administratör

Administratör

21 november 2024

1 st line support till ekonomi

1 st line support till ekonomi

21 november 2024

21 november 2024