Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vår kund är en global distributör av elektroniska komponenter med kontor över hela världen. På kontoret i Malmö arbetar kundtjänstteamet mot både privat-, och företagskunder framför allt i Norden. Mer information om företaget ges vid en telefonintervju.
Om rollen
I tjänsten som kundtjänstmedarbetare kommer du få möjligheten att komma in i ett nära sammansvetsat team som med en hög nivå av service supporterar kunder i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Du erbjuds en varierad roll där du kommer besvara frågor som rör produkter, leveranser, order och priser. Den stora majoriteten av kontakten med kunderna kommer ske över e-mail, samt en del över telefon. Till arbetet följer en del administration i vår kunds interna system avseende att hantera ordrar, reklamationer och returer. Du kommer vara första kontaktpunkten för kunder där du kommer hjälpa kunderna hitta den bästa lösningen utifrån deras behov. Mer ingående innebär tjänsten att:
- Ta emot inkommande samtal och mail från kunder på både svenska och engelska
- Hantera order, reklamationer och övriga ärenden i företagets interna system
- Uppföljning av kundorder
Som ny i tjänsten kommer du erbjudas en gedigen upplärning och introduktion.
Om dig
För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare har du ett utpräglat servicetänk där du eftersträvar att leverera högkvalitativ support till kunder i alla led. Du trivs med att arbeta i ett internationellt team, där du värderar ett nära samarbete där ni kan dra nytta av varandras kompetenser. En vilja att lära genomsyrar ditt arbete där du inte är rädd för att själv uppsöka nödvändig information. Därutöver är du detaljorienterad och förstår vikten av att ditt arbete behöver bli rätt för att ytterligare höja kundupplevelsen.
För tjänsten är det viktigt med:
- Tidigare erfarenhet av kundtjänst eller motsvarande roller
- Flytande i engelska och svenska i tal och skrift, kunskaper i övriga nordiska språk är meriterande
- Goda datorkunskaper
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Arbetstider: Kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundtjänst, kundservice, kundsupport, service, orderhantering, Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024