OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedron levererar drönarlösningar till företag och privatpersoner med marknadens bästa service- och kunskapsnivå och med kundens behov i fokus!
Som kundtjänstmedarbetare hos Swedron kommer du att arbeta med kundservice som innefattar kundkontakt via telefon, chatt och e-post - på svenska och i vissa fall på engelska.
I det dagliga arbetet ingår bland annat att rekommendera drönare, kringutrustning och tjänster utefter kundernas behov, registrering av order, besvarande av frågor om företagets alla produkter samt offertarbete.
Du har också hand om produktsupport/felavhjälpning och viss reklamationshantering samt registrering av garanti-/service- och reparationsärenden.
Som person är du nyfiken, lyhörd, stresstålig, positiv och intresserad av att lära dig om företagets produkter för att på så sätt kunna erbjuda den bästa lösningen utefter kundernas behov. Givetvis har du också ett brinnande intresse för kundtjänst! Du är duktig på att prioritera rätt i ett högt tempo utan att tappa ordning och struktur.
Du har mycket goda svenska språkkunskaper i både tal och skrift.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:
Orderhantering
Offerter
Försäljning av hela produktsortimentet inom drönare, tillbehör, tjänster, foto & mediautrustning
Kundtjänst telefon, chatt, e-post
Behovsanalys och rekommendation av produktlösningar/paket (drönare i huvudsak)
Övrig administration och enklare serviceåtaganden
Vi önskar tillsätta rollen snarast. Intervjuer sker löpande.