Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Gordon Delivery är ett startup-företag med målsättning att helt förändra serviceupplevelsen för e-handeln till både konsumenter och detaljhandlare samt digitalisera last-mile-flödet. Modellen bygger på att professionella och serviceinriktade personer, så kallade Gordoneerer, levererar varor till konsumenter samtidigt som Gordon stödjer handlare genom hela leveransprocessen – från mottagen order till nöjd kund.

Du tillhör operations teamet som består av 15 kollegor som tror på och stöttar varandra och som vill att du ska ha de bästa förutsättningarna för att förverkliga dina arbetsuppgifter. Tjänsten är på heltid där arbetstider enligt schema förekommer under kvällar samt helgdagar, du arbetar således varannan lördag eller söndag samt 1-2 kvällar i veckan.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail samt i Gordon Deliverys egenutvecklade IT-system. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till deras kunder och förare. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad men de handlar bland annat om ruttoptimering, schemaläggning, trafikövervakning och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden och föraren är informerad under hela processen.

Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett mindre team och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. I rollen uppmuntras du bidra med dina idéer och förslag på förbättring i befintliga processer och system. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet. Gordon Deliverys målsättning är att agera snabbt emot sina kunder där du tillsammans med ditt team kommer vara nyckelpersoner i den tillväxt som företaget befinner sig i.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Minst två års arbetslivserfarenhet av bemötande med andra människor, exempelvis från restaurang, pedagogik, studier eller butik
Meriterande om du har arbetat med telefon som främsta arbetsverktyg
Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
God system- och datorvana


Utöver nämnda krav ovan så lägger vi stort fokus vid de personliga egenskaperna. Vi tror att du har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar kopplat till de ärenden som inkommer. Därtill strävar du efter att hjälpa dina kunder och kollegor på ett lösningsorienterat sätt och kan lösa frågor utan givna svar. Du är positiv, utåtriktad och tycker om att ta egna initiativ i kunddialogen. Struktur och ordning är något som faller dig naturligt, likväl är du kvalitetsmedveten och flexibel i samtal med kunder och förare. Slutligen ser vi gärna att du är kommunikativ och en teamspelare som tillsammans med dina kollegor tar ansvar för Gordons varumärke.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Nacka, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse


Gordon Delivery AB samarbete med Kraftsam så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt. Vid frågor kontakta amir@kraftsam.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2023

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024