kundtjänstmedarbetare

kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
 Kanske har du redan upptäckt att kundservice är något som du inte bara trivs med utan faktiskt också är riktigt bra på? På Randstad får vi kontinuerligt in förfrågningar från våra kunder efter handlingskraftiga kundtjänstmedarbetare och vi vill se till att ligga steget före. Om du vill bredda dina kunskaper och erfarenheter inom kundservice så vill vi väldigt gärna veta mer om dig! Uppdragen varierar i omfattning och utformning, allt beroende på vem kunden är. När vi får in ett uppdrag som matchar din profil så kommer vi att höra av oss. Då får du all information du behöver – så som startdatum och placering – och du får möjlighet att ställa potentiella frågor och bolla funderingar med ansvarig rekryterare. 

Ansvarsområden
 
Ärendehantering över telefon och mail
Bidra till marknadsundersökning 
Ge vägledning samt information kring varumärket och produkterna/tjänsterna
Sköta reklammationer 
Teknisk support 




Kvalifikationer
 Arbetsuppgifter för en kundtjänstmedarbetare är att svara på kunders alla frågor gällande olika produkter och tjänster, samt emellanåt bidra till marknadsundersökningar genom att vara den som ställer frågorna till kunderna. Dina viktigaste verktyg är telefonen och datorn. Som kundtjänstmedarbetare är du länken mellan företaget och kunderna, eller mellan myndigheten och medborgarna. I arbetet strävar du dagligen efter att förenkla och förbättra vardagen för kunder och du blir ofta den första kontakten och därmed en representant för varumärket. Ärendena kan handla om att ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer och ge teknisk support. Det brukar också ingå administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.

När du jobbar på kundtjänst lär du dig att sköta ärenden från start till mål. Det handlar om problemlösning. Ibland är det ett detektivarbete, ibland är det jättelätt och ofta får du på ett pedagogiskt sätt förklara och argumentera för den bästa lösningen åt kunden. Du kommer initialt att få en introduktion till produkt- eller serviceutbudet för att kunna ge den allra bästa service. 

Tänk: trevlig! Det är såklart bra om du har en viss arbetslivserfarenhet från kundtjänst, men din personlighet kommer väga tungt och du kommer långt med ett bra servicetänk och vänligt kundbemötande. Har du arbetat med människor tidigare – kanske i butik, på restaurang eller i samband med ett fritidsintresse – så är det bra, eftersom du då fått förståelse för hur man bemöter alla olika typer av människor. Att vara bekväm i telefon och snabblärd i nya datorprogram är en otrolig fördel, samt om du är snabb på tangenterna och har god simultankapacitet.
Avslutningsvis ser vi att du trivs med att arbeta i team, är ansvarsfull,  stresstålig och har en god kommunikativ förmåga. I gengäld får du ofta mycket positiv energi av glada och tacksamma kunder!

Har vi fångat ditt intresse? Skicka i så fall gärna in din ansökan redan idag, så kanske vi sitter på ett behov som matchar din profil!

Vi söker dig som har:

Gymnasieutbildning
Arbetslivserfarenhet från serviceyrke
Datorvana
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Vi går igenom ansökningar löpande och kontaktar aktuella kandidater vid inkommande behov. Omfattning och tillträde varierar beroende på vilket uppdrag du blir aktuell för. 

Om företaget
 Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 10 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


10 januari 2025

10 januari 2025

Customer Support

9 januari 2025