Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Tierps Energi & Miljö AB (Temab), är ett kommunalägt bolag med cirka 60 anställda med uppdraget att hantera det praktiska utförandet inom de samhällsbärande verksamheterna:

• VA, vatten och avlopp: vattenförsörjning, avloppsnät och reningsverk
• Renhållning: sophantering, avfall och återvinning
• Gata och park: snöröjning, sandning, väghållning, gatubelysning och skötsel av grönytor

I vår koncern ingår även TEMAB Fjärrvärme AB med verksamhet som omfattar värmeproduktion med distribution i Tierps kommun.

Vår vision är att lägga grunden för ett hållbart Tierp. Det ska genomsyra samtliga våra verksamheter och agera ledstjärna i varje beslut. Läs gärna mer om oss och våra verksamheter på https://temab.tierp.se.

Tierp har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som kundtjänstmedarbetare innebär främst att svara i telefon och hantera kundärenden som inkommer dagligen. I ditt ansvar ingår även att hantera vårt kundprogram EDP Future, med att lägga upp nya abonnenter, ändra abonnemang samt avsluta abonnemang. Vi säkerställer även att vår underentreprenör för slamtömning får rätt körlistor varje vecka och att abonnenterna får information om när slammet ska tömmas.

Varje månad sker fakturering till kunderna och det ingår i arbetsuppgifterna.

Vi lägger stor vikt vid personlighet. Rätt inställning och ett gott samarbete med befintlig personal samt organisationen är av stor betydelse. Vi ser gärna att du kan ta egna initiativ, på saker som behöver åtgärdas och är serviceinriktad både internt och externt. Du behöver vara bekväm med att ha många saker igång och klara av att avsluta påbörjade åtaganden.

KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning eller motsvarande. God datavana. Van att arbeta med kundsystem (CRM). Gott kundbemötande.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024

Customer Experience Agent till vår kund i Eskilstuna

Customer Experience Agent till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024