OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Om Office Depot Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror. Med det unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är Office Depot kontorets One Stop Shop vilket ger kunderna ett enklare kontorsliv. Office Depot erbjuder inte bara alla tänkbara förbrukningsvaror till kontoret, utan även möbler, profilprodukter, utskriftslösningar, kaffemaskiner och mycket mer. Oavsett om det är ett litet lokalt eller stort multinationellt företag kan Office Depot erbjuda anpassade och skräddarsydda lösningar avseende allt från sortiment, beställningar och leverans. Försäljningen i Sverige sker via säljkår, butiker, webshop och kundcenter. Företaget omsätter drygt 1 miljard sek och har ca 300 medarbetare. Office Depot Inc, noterat på NY börsen, är en av världens ledande leverantörer av kontorsmateriel med verksamhet i cirka 59 länder, 49 000 anställda och en omsättning om 115 miljarder SEK. Mer information om Office Depot finns på www.officedepot.se
Arbetsuppgifter
Office Depot Svenska AB söker nya medarbetare för vikariat, på 9 månader, till vårt Kundcenter inom Sales Operations. Office Depots framgång bygger på imponerande kundbemötande och stark lagkänsla. Du kommer tillsammans med ca 15 kollegor ansvara för att ta emot order, hantera reklamationer, returer, sälja samt vårda kundrelationer. Vi söker dig som ser Kundcenter som ett utmärkt sätt att stärka och utveckla Office Depots kundrelationer och vill ta vårt kundcenter vidare till nya höjder. Vi söker dig som brinner för att ge våra kunder en utmärkt service och bra bemötande via telefon och tycker om att vara problemlösare. Du är som person resultatorienterad och prestigelös och som gärna kan hugga i vid behov även inom områden som inte är ditt direkta ansvarsområde. Inledande text Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. att ge bra service per telefon och mail till externa kunder och interna säljkåren. Hjälpa till med information och lösningar vid förfrågningar. Hantera orders, reklamationer och returer som kommer in via mail och telefon. Arbeta med kundutredningar enligt instruktioner samt dokumentation och administration. Dina ansvarsområden kommer att vara att bemöta kunder, externa och interna, i kundcenter på ett bra och korrekt sätt. Hantera order, förfrågningar och reklamationer samt att hantera kundutredningar och ev. klagomål på ett professionellt sätt och att arbeta med administration och dokumentation. I den här rollen är dina arbetsuppgifter varierande och du har kunniga kollegor att bolla frågor med. System som du arbetar i är bla M3, Qlikview, SuperOffice och Officepaketet. Vi erbjuder: Ett spännande och roligt arbete där du kommer att ha en nära kontakt med våra kunder via telefon och mail för att lösa deras frågor. Du kommer att få arbeta tillsammans med trevliga och kunniga kollegor i ljusa fina lokaler med närhet till kollektivtrafik och Mall of Scandinavia. Office Depot erbjuder också en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad och stora möjligheter till spännande karriärvägar. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas. Övrigt Tjänsten är på 100% och placerad är i Solna. Det är ett vikariat på 9 månader ev. längre
Utbildning/Erfarenhet
Utbildning/erfarenhet Gymnasiekompetens Erfarenhet från arbete inom kundservice. Det är meriterande om du har erfarenhet från försäljning och/eller erfarenhet från supportcenter Vi söker dig som: . brinner för kundservice och vet att nöjda kunder får man genom bra bemötande och service. . är driven och affärsmässig och engagerad i ditt arbete . är dessutom strukturerad . har en positiv personlighet och är lösningsorienterad . proaktiv i ditt arbetssätt