Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Lernia AB

Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi nu efter en kundtjänstmedarbetare för ett inledningsvis kortare uppdrag. Start blir omkring första oktober och i nuläget ser det ut som att tiden kommer att löpa på fram till mitten av december. Möjlighet till fortsättning finns, men om det inte blir så, så finns chansen att komma tillbaks till samma arbetsplats vid nästa högsäsong till våren 2014.

Du kommer att ingå i ett litet team som hanterar kunder och deras order. Dina arbetsuppgifter kommer även innebära avstämning med lager för att se så att det finns tillräckligt med produkter för kunden när det behövs. Du kommer att arbeta med mailen och telefonen som främsta verktyg så det är viktigt att du är en kommunikativ och serviceinriktad person. Mycket av arbetet kommer att vara administrativt. Du kommer att ha hand om avstämningar, lageruppföljning och i viss mån enkel fakturering.

Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat med service tidigare där du har haft mycket kundkontakt. Om du har arbetat i kundtjänst eller ordermottagning så är det mycket meriterande, Du kommer att arbeta i Pyramid och erfarenhet från detta affärssystem är ett krav. Om du har grafiskt intresse, bakgrund eller utbildning så är det meriterande.

Personliga egenskaper
För att passa i denna tjänst är det viktigt att du är lättsam, flexibel, trevlig och oerhört serviceinriktad, Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav då du kommer att ha mycket internationella kontakter. När du har blivit varm i kläderna kommer din roll att utvecklas och du kommer att få en mer rådgivande roll mot kunderna. Men innan dess är det viktigt att du visar engagemang för att lära dig bolaget och produkterna för att kunna inge rätt typ av förtroende mot kunderna.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Anställning hos Lernia och uthyrd till kund.
Inledningsvis anställning från och med första oktober fram till mitten av december. Under tiden hålls dialog kontinuerligt för att se om det kan bli en förlängning eller om uppdraget tar slut för att fortsätta till vårens topp.

Tillträdesdag
Omkring första oktober.

Information
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Om du är intresserad av tjänsten är du välkommen med din ansökan, dock senast 2013-09-15.
För frågor om tjänsten kan du ringa konsultchef Josefine Wallander.

Lernia är vägen framåt
Lernia stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Varje år gör Lernia det möjligt för mer än 70 000 människor och 5 000 företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 6 september 2013

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024