Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vill du bli grym på kundservice? Möta fantastiska kundupplevelser och dessutom få chansen att utvecklas och växa i din roll? Då ska du söka till oss på Releasy!

Om tjänsten

- I rollen som Kundtjänstmedarbetare hos oss kommer du att representera Releasy och våra Uppdragsgivare gentemot kunderna.
- Kundkontakten sker via samtal och mejl. Andra kommunikationskanaler som chatt och sociala medier kan förekomma beroende på uppdrag.
- Du kommer hantera kundförfrågningar och lösa problem med fokus på kundens behov, allt från enklare ärenden till avancerad rådgivning.
- Jobba aktivt för att garantera hög kundnöjdhet och skapa minnesvärda kundupplevelser.
- Till vissa uppdrag ingår det försäljningsmöjligheter som driver till mervärde för kunden.

För att du ska få en bra introduktion i arbetet börjar anställningen med en utbildning kombinerat med praktiskt arbete. Det är en ständigt lärande och utvecklande miljö där du med tiden kommer få lära dig nya saker och utvecklas.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Det är varierande arbetstider förlagda inom uppdragens olika öppettider. Utbildningsstarter varierar under våren och sommaren.
Kvalifikationer och färdigheter

- Gymnasieutbildning
- Flytande svenska, både i skrift och tal.
- Grundläggande engelska, både i skrift och tal.
- God dator- och systemkompetens.
- Tidigare erfarenhet av kundbemötande service eller försäljning är meriterande.
- Serviceinriktad och prioriterar kundnöjdhet framför allt annat.
- Förmåga att förutse problem och hitta genomförbara lösningar.
- Drivs av att jobba målinriktat och nå önskvärda resultat.
- Förmåga att ta egna initiativ och söker självständigt upp nya utmaningar.
- Trivs av att jobba i en dynamisk miljö och är stresstålig.

Är du den vi söker efter? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Om du går vidare i processen kommer du i nästa steg få genomföra personlighetstester. Tester hjälper oss att få en mer objektiv bild av dig som person och fungerar som ett komplement till din inskickade ansökan i vår urvalsprocess. Det gör våra rekryteringar mer rättvisa då alla kandidater får samma test. Är du nyfiken på hur hela rekryteringsprocessen går till kan du läsa mer på vår karriärsida.

Releasy Customer Management AB är en outsourcingpartner inom kundservice med flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion med verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Spanien med ca 1800 anställda fördelat på sexton verksamhetsorter.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-chef Anneli Nåhdin
0704-447301

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Releasy Customer Management AB
  • 20 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 april 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2024

Besöksadress

TEKNIKRINGEN 6
LINKÖPING

Postadress

Igeldammsgatan 22A
Stockholm, 11249

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024