OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lidl
Lidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 160 butiker runt om i Sverige.
Kundtjänstavdelningen är placerad vid vårt huvudkontor i Huvudsta utanför Stockholm. Avdelningen etablerades 2005 och har sedan dess varit en viktig kugge i företagets service. I nyrenoverade lokaler sitter sex agenter och besvarar kunders förfrågningar och önskemål under kontorstiderna 8-19 helgfria vardagar.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Det dagliga arbetet som kundtjänstmedarbetare består främst av att ta emot, bearbeta, besvara och följa upp kundtjänstärenden via telefon, post samt e-post. Detta medför att du har mycket kontakt med kunder, butikspersonal samt övriga avdelningar inom företaget. Vidare sammanställer du interna rapporter kring kundtjänstärenden.
Vilka erfarenheter söker vi?
För att passa på vår kundtjänstavdelning har du en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande och gärna ett par års erfarenhet av butiksarbete.
Som person är du noggrann, ordningssam och har förmågan att prioritera samt ta egna initiativ. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo. Vi förutsätter att du är en glad person som tycker om att sätta kunden i fokus. Du har en god datorvana och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av förtroende, engagemang, glädje och kommunikation. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Vi erbjuder en varierande och kreativ roll i en ung organisation med korta beslutsvägar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 % med önskat tillträde den 21 oktober. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är 8 oktober 2013. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!