OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Vi står inför en spännande utveckling då Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren.
Arbetsplatsbeskrivning
Drivs du av att ge bästa möjliga service och trivs i en miljö med högt tempo? Vi söker en ny medarbetare till vår kundtjänst, som vi vill ska uppfattas som en serviceinriktad och effektiv organisation som skapar goda relationer till våra hyresgäster och entreprenörer.
Tillsammans med fyra kollegor ansvarar du för att ta emot ärenden via telefon och mail och vidareförmedla dessa för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer. Du följer också upp ärenden och återkopplar till våra hyresgäster.
Micasa Fastigheter erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla situationen för människor som behöver stöd och omsorg i sitt boende. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista.
Arbetsbeskrivning
Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter Rollen innebär kontakter med kunder och leverantörer via framförallt telefon men också mail. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att:
• Svara på frågor
• Lämna frågor vidare till rätt person inom organisationen
• Beställa tillval
• Förmedla ärenden till externa leverantörer
• Göra avrop från ramavtal
• Följa upp ärenden och återkoppla till våra hyresgäster
Kvalifikationer
Gymnasieutbildning
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst eller annat serviceyrke gentemot kunder. För rollen krävs att du behärskar svenska väl och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer att arbeta mycket med telefonen som redskap så det är viktigt att du är trygg i detta och att du har lätt att förmedla service över telefon. Du är en van datoranvändare, har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, och har lätt att lära dig nya system och arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen eller från offentlig sektor. Det är också meriterande om du talar fler språk utöver svenska och engelska.
Eftersom rollen inom kundtjänst är en viktig länk mellan oss och våra hyresgäster behöver du ha ett engagemang och en förmåga att inge förtroende. För att lyckas i rollen behöver du vara van vid att arbeta i ett högt tempo och ha en förmåga att arbeta effektivt och noggrant tills ärenden är avslutade. Det är viktigt att du är trygg i dig själv och har stort tålamod. Kommunikation är en central del av rollen och det är därför viktigt att du kan uttrycka dig tydligt och välformulerat, och också är en god lyssnare med förmåga att vara mottaglig och anpassa dig till situationen. För att trivas i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad och flexibel.
Övrigt
Om Micasa Fastigheter Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder med rimliga hyror till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 115 fastigheter som omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energiledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001. Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nytänkande, omtanke och kunskap. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller besök oss på Facebook.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54