Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för kundsräkning en kundtjänstmedarbetare

Vi söker en person som brinner för service och som är specialist på att möta kunden. Kan styra samtalen och är van med missnöjeshantering. Arbetet sker i huvudsak via telefon men som även kan kommunicera i skrift med att hantera ärenden via webb och andra digitala kanaler. Har dokumenterat goda datakunskaper, skriva i kaxt och vana att arbeta i flera datorprogram och CRM.

Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift och kan formulera sig väl kortfattat. Meriterande är erfarenhet inom felanmälan kundtjänst.

ARBETSUPPGIFTER

Ta emot felanmälan och frågor från hyresgäster och övriga intressenter via telefon och webb, samt registrera alla ärenden i ärendehanteringssystemet Lime och i vår interna teamportal.

Du jobbar självständigt, med stöd från hela teamet, mot verksamhetens gemensamma mål.

I övrigt deltar du aktivt i förekommande eller nya uppgifter inom Kundcenter.



PERSONLIGA EGENSKAPER

För att trivas i rollen som kundcentermedarbetare har du en hög känsla för service samt en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du trivs med att bemöta kunder över telefon och ser varje samtal som en ny möjlighet att hjälpa eller lösa kundens problem. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att jobba i en mångkulturell miljö.

Du jobbar med datorn och telefonen som dina främsta arbetsverktyg. Vi söker dig som har förmågan att se och möta våra kunders behov. Vidare är du noggrann, tydlig och tar ett stort ansvar för ditt eget arbete.

Du arbetar resultatorienterat utan att tappa känslan för service. Du har en personlig mognad som ger dig trygghet i rollen.
Som person är du positiv och ser lösningar istället för problem.

KRAV

Avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg.

ARBETSLIVSERFARENHET OCH KUNSKAPER

Tidigare arbetslivserfarenhet av kundservicearbete, gärna kundtjänst/callcenter, med telefonen som verktyg.

Erfarenhet av att ta emot och registrera kundärenden.
Kunna följa och tillämpa rutiner och skriftliga anvisningar.

Övriga krav
Flytande svenska i tal och skrift samt kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på engelska.
God administrativ förmåga.
God datorvana samt kunskap i MS Office.


Tjänsten är på heltid

Start: 18 februari 2020 fram till 31 december 2020

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsavdelningen
0840022750
Konsultchef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Miljonbemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 24 juli 2020

Besöksadress

Rotemannavägen 10, Stockholm
None

Postadress

Rotemannavägen 10
Stockholm, 14557

Liknande jobb


Innesäljare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024