Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

SYKES Enterprises Inc. är ett multinationellt informations- och teknologiföretag som tillhandahåller ett stort antal tjänster inom allt från kundtjänst och reseförsäljning till teknisk support. SYKES har idag över 46.000 anställda globalt som supporterar kunder på 32 olika språk. På vårt Call Center i Sveg arbetar för närvarande 180 personer med att ge telefonsupport till kunder runt om i Norden.

Nu söker vi dig som vill hantera allehanda reserelaterade frågor samt hjälpa människor till rätt destination.
Du kommer att hantera både Svenska och Norska kunder.

Som säljinriktad Supportagent kommer du att besvara inkommande samtal/mail från kunder som har frågor kring resor såväl inom landet som i resten av världen. Du hantera nyförsäljning av biljetter liksom ombokningar. Vidare så är problemlösning en stor del av arbete, här kan det handla om allt från att hjälpa en kund att söka på hemsidan till att bistå med stöd för resenärer som sitter fast på en flygplats någonstans i världen.

Som person tycker Du att förstklassig kundservice är A och O. Du är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation. Vi arbetar i team och ser det som viktigt att du har en bra samarbetsförmåga, tar ansvar och är punktlig. I resebranschen sker det hela tiden saker så att Du tycker om att arbeta i ett högt tempo är ett måste. Vidare är du van att jobba med dator och du skriver samt pratar obehindrat både svenska och engelska.

Din anställning börjar med en utbildningsperiod om sex veckor.

Arbetstiderna är för närvarande schemalagda till veckans alla dagar mellan klockan 07.00 och 19.00, avdelning är dock öppen mellan 07.00-22.00 varför arbetstiderna kan komma att ändras.

Företaget jobbar för att vara en arbetsplats utan alkohol och droger, med anledning av detta så är det obligatoriskt med drogtest vid anställning.

Intervjuer sker kontinuerligt varför vi önskar få din ansökan på mail till: seevg-applications@sykes.com så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000 070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000 070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00 070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00 070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sykes Sweden AB Kalmar
  • 20 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 28 juni 2013

Besöksadress

Fartygsgatan 4
Kalmar

Postadress

Fartygsgatan 4
Kalmar, 39230

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024