OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor?
Då kanske du blir en del av en av Sveriges bästa kundtjänster.
Du är en stjärna på att ge god service och sätter alltid kunden i fokus. Som kundtjänstmedarbetare är du kommunens ansikte utåt och stärker vårt varumärke i varje möte. Du besitter förmågan att bearbeta och strukturera information samt har en hög digital kompetens. Det är självklart för dig att bemöta kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt, även när tempot är högt.
Som kundtjänstmedarbetare har du kontakt med kommunens invånare, besökare och företagare. Du informerar och svarar på frågor om kommunens alla verksamheter.
Servicen omfattar alla kanaler, såväl telefon, chatt, e-post som sociala medier och fysiska besök. Du kommer även att ha regelbunden kontakt med andra medarbetare och chefer i Klippans kommun och ansvarar för att skapa och behålla goda relationer och gott samarbete.
Tillsammans med övriga medarbetare i kundtjänst bidrar du till utvecklingsinsatser kopplade till kundtjänsts uppdrag, till exempel genom att förenkla, förbättra och effektivisera information för vägledning och handläggning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har KY-utbildning eller minst gymnasieutbildning från serviceinriktad utbildning. Det är meriterande om du har arbetat i kommunal verksamhet tidigare samt med liknande arbetsuppgifter. Du ska vara en duktig skribent med en god kommunikativ förmåga. Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme.
Du är trygg med att använda flera olika kommunikationskanaler såsom telefon, personligt möte, sociala medier och e-post. Du har även god datorvana och rör dig lätt mellan olika IT-system. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Talar du även arabiska är det meriterande.
Ditt personliga brev kommer att användas som arbetsprov för att säkerställa god kommunikativ förmåga.
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.
Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.