Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Nordea i Umeå söker medarbetare till kundtjänst!

Det nyrenoverade kontoret i Umeå är ett trevligt fullservicekontor med 40 medarbetare varav 27 personer arbetar inom privatgruppen. Då ett par av våra medarbetare går vidare med nya utmaningar inom Nordea söker vi nu deras ersättare.

Tjänsten
Som medarbetare i kundtjänst är du vårt ansikte utåt. Huvuduppgiften är att aktivt och målinriktat sälja bankens produkter och tjänster till kunder som spontant besöker vårt kontor, eller som väljer att tidsboka ett möte. Du kommer att få möjligheten att bygga upp den erfarenhet och säljkompetens som behövs i alla typer av kundmöten. Har du viljan att utvecklas finns möjligheter hos oss.

Utmaningen i arbetet är att självständigt utveckla och bearbeta såväl befintliga som nya kundrelationer genom att finna helhetslösningar utifrån kundernas unika behov. Du arbetar i nära samarbete med kontorets privatekonomiska rådgivare.

Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse av försäljning och ambitionen att utvecklas inom banken. Arbetet förutsätter att du är aktiv och lyhörd och har förmågan att se möjligheter i varje enskild kundsituation. En viktig egenskap för att passa i det här jobbet är flexibilitet, eftersom arbetsuppgifterna kan komma att variera från dag till dag.

Andra viktiga egenskaper och erfarenheter vi söker hos dig är att du är kreativ, utåtriktad och initiativrik och har en stark drivkraft. Du stimuleras av att arbeta målstyrt med försäljning och tycker om nya utmaningar, och du trivs med att arbeta såväl i team som självständigt.

Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande bakgrund samt att du är certifierad rådgivare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 april 2007
  • Ansök senast: 23 april 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010