Kundtjänstmedarbetare Antagningsenheten Academedia YH

Arbetsbeskrivning

Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar, kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar inom bland annat ekonomi, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och hälsa.

Kundtjänstmedarbetare - Antagningsenheten

Vad är Antagningsenheten?
Antagningsenheten är en administrativ enhet som arbetar på uppdrag till alla Academedias Yrkeshögskolor. Vi granskar alla ansökningar till utbildningarna inom yrkeshögskolan, administrerar preparandkurser samt har en kundtjänstfunktion.

Nu söker vi dig som vill arbeta med studeranderekrytering och administration. Tjänsten är en visstidsanställning och är perfekt för dig som vill ha en kortare anställning men med heltidsjobb.
Vi erbjuder ett flexibelt och varierande arbete med vår studeranderekrytering, där huvuduppgifterna innebär att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för AcadeMedias Yrkeshögskolor.

Arbetsuppgifter

• Kundtjänst, kontakt med våra sökande via vår telefonväxel samt chat.

Kvalifikationer

• Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
• God datorvana, gärna Office 365
• Erfarenhet från service och/eller kundkontakt och administrativt arbete är meriterande

Personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för att ge våra potentiella studerande bästa möjliga service och är den som agerar vårt ansikte utåt och bygger relation med dem i ett första led. För att passa i vårt team tror vi att du är serviceminded, framåt, initiativrik, effektiv och har en positiv attityd.

Du kommer att ha daglig kontakt med de sökande till våra utbildningar och därför behöver du vara social och även kunna coacha den sökande i både val av utbildning samt hur de ansöker till utbildningarna.

Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Du behöver även vara van att hålla flera processer i gång samtidigt.
Vi vill att du känner dig trygg med att inom givna ramar självständigt bedöma hur arbetsuppgifter ska utföras samt utföra dessa på utsatt tid. Naturligtvis delar du våra värdeord: kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad, professionell och personlig.

Anställningsform

Tjänsten är en visstidsanställning, 100%, med tillträde och avslut mellan januari och augusti 2022. Anställningen är knuten till kollektivavtal.

Varaktighet: januari-augusti 2022
Omfattning: 100%
Placeringsort: Örebro
Löneform: månadslön


Kontaktperson


Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Enhetschef Liselotte Issakainen, 019-611 58 56 eller liselotte.issakainen@academedia.se

Välkommen med din ansökan!

Stämmer detta in på dig? Vi strävar efter att tillvarata olika perspektiv och erfarenheter, därför uppmuntrar vi en mångfald av sökanden. Ansök med CV och personligt brev där du motiverar varför du skulle passa för tjänsten.

Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför direktkontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plushögskolan AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 november 2021

Besöksadress

Box 2546
None

Postadress

Box 2546
Göteborg, 40317

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024