OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En arbetsplats med värderingar i fokus!
Vad blir det om en verksamhet med stort samhällsengagemang korsas med en verksamhet som har fokus på kunders behov? Jo, då blir det en Sparbank! I västra Värmland finner du vår sparbank. En bank med hjärta som brinner för bygden och för de som lever och verkar här.
Westra Wermlands Sparbank har sju bankkontor med 125 medarbetare, vilka har ett stort kundfokus.
Vi erbjuder dig:
Hos oss får du förutom en fin arbetsmiljö med fantastiska kollegor, en trygg arbetsgivare med stort fokus på personalnöjdhet och personlig utveckling!
Du får ett stimulerande arbete med korta beslutsvägar.
Månadslön efter överenskommelse och fina anställningsförmåner enligt vår personalpolicy
Kundtjänst
Vi kompletterar gruppen av kundtjänstmedarbetare för att möta den efterfrågan vi ser. I framtidens bank tror vi på en ännu större önskan från kund att träffa personal med kunskap om de ekonomiska utmaningar man kan hamna i under en livstid. Därför söker vi nu ytterligare en kollega som vill göra skillnad i varje kundmöte.
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du hantera inkommande ärenden på kontoret, via telefon, mail och chatt. Du vägleder kunder, främst privatpersoner, i olika frågor inom bank. Det finns stora utvecklingsmöjligheter internt och möjligheter till en rådgivarroll. Vi ser det därför som ett stort plus om du har ambitioner att utvecklas internt på din arbetsplats.
Om dig
Vi tillhandahåller relevant utbildning för tjänsten, men ser gärna att du har ekonomisk bakgrund genom utbildning och/eller yrkeserfarenhet. Swedseclicens är meriterande och blir en förutsättning för tjänsten på sikt, då rådgivning kring lån, spara, pension och försäkring utgör en allt allt större efterfrågan från våra kunder.
Vi tror att en positiv inställning till arbetsuppgiften, kunder och kollegor också är det som bygger den positiva arbetskultur vi eftersträvar. Ett ständigt pågående jobb som borgar för gott medarbetarskap. Oavsett vad det står på visitkortet finns vi till hands för varandra när det behövs och vi delar gärna med oss av våra kunskaper.
Om oss
Våra värderingar; Närhet, Omtanke, Framåtanda och Kompetens är centrala för oss. De grundar sig i 166 års erfarenhet av att finnas till för våra kunder och i sann "Sparbanksanda" ge tillbaka till bygden vi verkar i. Vi vill att vår personal delar dessa värderingar för att kunna omsätta våra värdeord i handling. Varje dag. Till så väl kunder som kollegor.
Som den lokalpatriot vi är, är Västra Värmland den viktigaste platsen för oss och som bank jobbar vi för en stark lokal närvaro med tillgång till både fysiska och digitala möten.
Skriv gärna ett par ord i din ansökan, men CV eller personligt brev behövs inte.
Välkommen med din intresseanmälan senast 22 dec 2022
Frågor om tjänsten besvaras av:
Hanna-Mari Johansson, 072-235 12 12 eller
Marie Woronin, 070-598 48 89
På en av de vackraste platserna vi vet, finns sedan 166 år tillbaka Westra Wermlands Sparbank.
Med vår vision att vara det självklara valet som finansiell samarbetspartner vill vi skapa trygghet, bidra till tillväxt och återinvestera i en levande bygd. Vi förvaltar stolt vår gedigna historia och med den som bevis på vår anpassningsförmåga, skapar vi en bank för våra kunders behov och för en gemensam framtid.
Detta, tillsammans med våra värdeord: närhet, omtanke, framåtanda och kompetens är vad som gör vår bank unik och genom hela kundmötet sla värderingarna prägla vår verksamhet.
Våra sju fullservicekontor i Arvika, Eda och Årjängs kommuner är viktiga alternativ till mötesplatser, då vi vet att våra kunder sätter stort värde på det personliga mötet. Vi är 125 medarbetare som finns här för kunden och som arbetar för att behålla topplaceringen bland Sveriges banker*.
* enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI)
För mer information om Westra Wermlands Sparbank se http://www.wwsparbank.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Levin
0570-848 24, 073-825 45 16