OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dalarnas Försäkringsbolag
Dalarnas Försäkringsbolag söker kundtjänstmedarbetare till Länsförsäkringars telefonbank och till skriven kommunikation.
Om jobbet
Vi söker nu medarbetare till både tillsvidaretjänster och vikariat till två av våra team, då några av våra kollegor påbörjat nya utmaningar hos oss på Länsförsäkringars telefonbank.
Rollen som kundtjänstmedarbetare i teamet för Länsförsäkringars telefonbank innebär att du kommer att ingå i ett av våra dagteam med arbetstider vardagar 10:00-18:00. Dina arbetsuppgifter är att serva och hjälpa Länsförsäkringars bankkunder via telefon. Vi söker även medarbetare till teamet för skriven kommunikation vars huvudsakliga arbetsuppgift är att via skriftlig kommunikation hjälpa våra kunder med bankärenden, samt att vid behov stötta upp via telefon. Teamet för skriven kommunikation arbetar varierande arbetstider där helgpass kan förekomma.
Som Kundtjänstmedarbetare hos oss på Länsförsäkringars telefonbank är din huvudsakliga arbetsuppgift att serva Länsförsäkringars kunder i hela landet med deras bankärenden. Precis som oss tycker du att kundservice är fantastiskt kul. Hos oss trivs du om du vill ha en arbetsplats som ständigt utvecklas, har härliga kollegor, hög förändringstakt, tempo och gemenskap. Du är beredd att tillsammans med kollegor och teamledare utveckla arbetsgruppen och samarbeta med övriga avdelningar för att tillsammans ge kunderna en bra upplevelse. Vid en anställning så genomförs en utbildning med det du behöver för att hjälpa våra kunder.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasial utbildning, har du relevant akademisk utbildning eller relevant erfarenhet av kundservice via telefon är det meriterande. Du har ett stort intresse för kundservice och rollen ställer krav på att du har kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift.
Som person är du trygg med en positiv framtoning som gillar att arbeta mot prestationsmål. Du är ödmjuk och har ett genuint intresse för service. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer, kunna anpassa dig till förändringar och använda dina erfarenheter på ett flexibelt sätt och trivs i det.
Om oss
Gemensam Kundservice bedriver kundservice inom bank och försäkring på uppdrag av Länsförsäkringsgruppen. Vi startade vår verksamhet i Borlänge under 2015 och var då drygt 20 medarbetare. Idag är vi över 100 personer som tillsammans servar Länsförsäkringars kunder alla dagar i veckan året om mellan 07.30-22.00.
Mer information
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
För ytterligare information kontakta: Susanne Axelsson, Teamledare 072-7330189 eller Cecilia Nilsson 073-5990736.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.
Sista ansökningsdag: 2022-07-10