OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på service, har ett intresse för bank och vill leverera positiv energi till ditt team? Är du på jakt efter nya utmaningar inom kundtjänst? Skulle du beskriva dig själv som kommunikativ, service och lösningsorienterad?
Då kan detta vara din nästa utmaning!
Vi erbjuder dig
I rollen på bank svarar du för en kompetent och effektiv service via telefon, mail och chatt till kunder som har finansiering via Ikano. För att kunna möta kundernas förväntningar vill vi nu förstärka gruppen med en handlingskraftig och ansvarstagande person med ett stort tålamod som har förmågan att skapa förtroende.
Du kommer att svara på inkommande samtal från framförallt Ikano Banks privatkunder och samarbetspartners med frågor som kan röra exempelvis banklån, sparande, fakturaärenden, produkter och räntefrågor. Utöver det kommer du dessutom att arbeta med att besvara kundfrågor som inkommer via chatt & mail. Tjänsten är en fulltidstjänst.
För att lyckas i rollen hos oss ska du även:
• Tycka om försäljning och arbeta efter försäljningsmål
• Bidra till en hög kundnöjdhet med ett genuint intresse för kunden
• Bidra till utveckling och ständigt sträva efter att lära dig mer
• Vara öppen för nytänkande och vara en del av Ikano Banks digitaliseringsresa
Är du rätt för rollen?
Vi söker dig som har hög kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta strukturerat. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska. Utöver detta ser vi gärna att du:
• Är intresserad av och vill lära dig mer om finansiella lösningar
• Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo
• Har ett stort engagemang samt eget driv
• Är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd samt våra värderingar
• Har god datorvana och förmåga att lära dig nya system relativt snabbt
• Är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs
• Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och delar med dig av dina kunskaper
• Tar ansvar för ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra
Bli en del av vårt team inom bank
Sista ansökningsdag: 31 januari 2023. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om rollen eller rekryteringsprocessen kontakta Filip Johansson på filip.johansson@ikano.se
Om Ikano Bank AB (publ)
Ikano Bank skapar möjligheter för en bättre vardag genom att erbjuda enkla, schyssta och prisvärda tjänster, för en sund ekonomi för de många människorna. Vårt erbjudande inkluderar spar- och låneprodukter för konsumenter, säljsupport för handlare och leasing- och factoring för företag. Vi är verksamma i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike. Ikano Bank är en del av Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, bostad, produktion, försäkring, data-analys och detaljhandel, som äger 51 procent av banken. Ingka-koncernen, en strategisk partner i IKEAs franchisesystem som driver över 378 IKEA-varuhus i 31 länder, äger resterande 49 procent av banken. Ikano Banks huvudkontor ligger i Malmö och företaget är registrerat i Älmhult där verksamheten en gång grundades.