OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej! Vad roligt att du hittade hit! Vi börjar med tre frågor:
Älskar du att jobba med kundservice och tycker dig ha den där speciella förmågan att alltid få kunder nöjda?Är du nyfiken på teknik? Har du ett tekniskt intresse och är en fena på att använda teknik som verktyg i kundmöte? Trivs du i en fartfylld roll och i en föränderlig vardag?
Om dina svar på ovan ställda frågor är ’JA’, så tycker vi verkligen att du ska fortsätta att läsa. Då kanske vi har något mycket intressant att erbjuda dig!
Om jobbet
Länsförsäkringar Bergslagen växer och nu behöver vi bli ännu fler. Vi välkomnar dig som älskar att jobba med kund och som vill lära dig mer om vår givande bransch.
Som kundtjänstmedarbetare på banksupporten kommer du få arbeta brett med många olika bankfrågor vilket gör att du kommer få en enorm kunskapsbredd och utveckling. Du, tillsammans med dina kollegor, är alla viktiga nyckelspelare som tillsammans skapar en positiv kundupplevelse och kundnöjdhet.
Ditt dagliga arbete varierar mellan både inkommande samtal samt inkommande ärenden via våra olika digitala kanaler. Du kommer hjälpa och guida både nya och befintliga privat- och företagskunder utifrån deras behov, där frågorna kommer att vara minst sagt varierande.
Rollen på Banksupporten innebär även att du tar ansvar för hela kundens ekonomi och att du i kundmötet identifierar behov och sedan slussar detta vidare till andra avdelningar i bolaget. Så förutom ett nära samarbete inom affärsområde Bank så samverkar du i allra högsta grad med våra andra affärsområden, för att utveckla kundernas affärer.
Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen är dina personliga egenskaper otroligt viktiga. Du tycker om att kommunicera och gör det på ett naturligt och förtroendeingivande sätt, och du tar stort ansvar i kundmötet. Varje unik kundkontakt är spännande och du har viljan att varje gång leverera ett kundmöte i världsklass. Du trivs bra att jobba i kontorslandskap och med att jobba med olika ansvarsområden på ett roterande schema. Vidare ser vi att du har ett anpassningsbart förhållningssätt och trivs i en föränderlig vardag med högt tempo. Din flexibilitet samt din insikt i att du själv kan påverka kundupplevelsen genom ditt sätt att vara är absolut viktigt för rollen.
Vad har du för erfarenheter? Vi anser att du behöver ha erfarenhet av att arbetat med service och är mycket van vid kundkontakter. Har du dessutom arbetat på bank och har övergripande kunskap om spara-, betala- och lånaprodukter är det så klart meriterande, men inget krav.
Ditt intresse och din förmåga att använda teknik som verktyg i kundmötet är högst relevant. Vi ser ett allt större intresse hos våra kunder för våra digitala kanaler, varför det är viktigt att du vill och känner dig bekväm med den typen av kommunikation. Vi välkomnar och eftersträvar mångfald och ser språkkompetens som en självklar styrka. Talar du fler språk är det absolut meriterande.
Vad erbjuder vi dig?
Du kommer att jobba i ett härligt team som har tydliga gemensamma mål och ett tydligt fokus på kundnöjdhet. Hur passar man in i vårt team? Det är egentligen inte så svårt, för vi som arbetar här brinner för att hjälpa våra kunder och vi ser samtidigt till att ha roligt och stötta varandra. Jobbet som kundtjänstmedarbetare-bank är lärorikt och ett fantastiskt sätt att lära dig mer om banken. Länsförsäkringar Bergslagen är en trygg arbetsgivare med bra förmåner och bra avtalsenliga villkor.
Tjänsterna vi ska tillsätta är både tillsvidareanställningar och tidsbegränsade anställningar. Samtliga med placeringsort Västerås.
Fackliga representanter
Forena: Helena Lindberg 021-19 01 85
Akademikerföreningen: Stina Haraldsson 021-19 01 56
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald. Olikheter är för oss en viktig styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och språkkompetens.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.
Vi på Länsförsäkringar Bergslagen är 380 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Västerås, Örebro, Sala, Köping, Karlskoga och Lindesberg finns vi nära drygt 235 000 kunder – som alla tillsammans äger bolaget. Det gör att vi är försäkringsbolaget och banken som förstår vad våra kunder behöver för att känna trygghet för familjen, sina ägodelar, företaget och sina pengar. Allt samlat på ett ställe – genom hela livet. Läs gärna mer på www.lansforsakringar.se/bergslagen
Låter det intressant?
Kontakta gärna ansvarig rekryterare Anna Hemmingsson hos Norén & Lindholm, 021-81 18 88. Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se och urvalet sker löpande fram till den 25 april. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Varmt Välkommen!