Kundtjänstmedarbetare Bank till Skriven Kommunikation

Kundtjänstmedarbetare Bank till Skriven Kommunikation

Arbetsbeskrivning

Vi behöver fler stjärnor som är bra på att kommunicera skriftligt.
Teamet som jobbar med skriven kommunikation på Gemensam kundservice inom Länsförsäkringar Bank söker fler kollegor.
Eftersom gruppen är nybildad trivs du att arbeta både i team och självständigt, samt trivs i en miljö där du får anpassa dig till nya omständigheter


Om jobbet
Som medarbetare på Länsförsäkringars Telefonbank ansvarar du för att hjälpa och stötta Länsförsäkringars bankkunder i deras vardagliga frågor och ärenden. Du kommer att ingå i en nybildad arbetsgrupp som inledningsvis består av 10 personer vars huvudsakliga arbetsuppgift är att via skriven kommunikation hjälpa våra kunder, vid behov stöttar du även upp via telefon.
Precis som oss tycker du att kundservice är fantastiskt kul och förstår vikten av din roll för att bidra till att vi har nöjda kunder. Du vill ha en arbetsplats med härliga kollegor, högt tempo och som ständigt utvecklas. Du är beredd att tillsammans med kollegor och teamledare utveckla arbetsgruppen och samarbeta med övriga avdelningar för att tillsammans ge kunderna en bra upplevelse. Här har du chansen att vara med i uppbyggnaden av en ny arbetsgrupp och vara med på den spännande resa som det innebär.

Vem är du?
Som person är du målinriktad och trygg med en positiv attityd och professionell framtoning. Du är en god lyssnare, ödmjuk och har intresse för service och kundens situation. Vidare har du ett förtroendeingivande sätt och du förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt som gör att du får både kunder och kollegor att känna sig bekväma. Du är en nyfiken och noggrann person som trivs med att jobba i en föränderlig miljö där du har förmåga att snabbt och flexibelt sätta dig in i nya situationer, hantera flera olika ärenden samtidigt och anpassa dig till nya omständigheter.

Vi söker dig som:
- Är van och duktig att på ett enkelt och tydligt sätt kunna uttrycka dig i skrift
- Älskar att överträffa kundernas förväntningar
- Är driven och motiveras av att arbeta mot individuella och gemensamma mål
- Du är flexibel och anpassar dig snabbt till nya situationer och/eller arbetssätt.
- Du är målinriktad och drivs av att se resultat. Tar arbete och prestation på allvar och prioriterar att uppnå utsatta mål.
- Har ett genuint intresse för kundmötet.
- Drar lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
- Det är meriterande om du har akademisk utbildning inom kommunikation eller ekonomi

Om oss
Gemensam Kundservice bedriver kundservice inom bank och försäkring på uppdrag av Länsförsäkringsgruppen. Vi startade vår verksamhet i Borlänge 2015 och var då drygt 20 medarbetare I dag består Gemensam Kundservice av ca 100 medarbetare fördelat på 7 arbetsgrupper som tillsammans är tillgängliga för våra kunder alla dagar i veckan mellan 07.30-22.00.
Vi erbjuder möjligheten att få jobba i ett stabilt företag och på en avdelning där vi strävar efter att hela tiden utvecklas i det vi gör idag och utveckla verksamheten i stort för att möta kundernas önskemål. Du kommer att få arbeta med drivna kollegor och teamledare som precis som du ser fram emot att få ge våra kunder den bästa kundservicen.

Mer information​​​​​​​
Tjänsten avser tillsvidareanställningar med en sysselsättningsgrad på 90%-100%.
Placeringsort kan vara både Falun och Borlänge. Arbetstiderna är varierande och kan förläggs under måndag – söndag, 07.30 – 22.00.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
För ytterligare information kontakta: Andreas Jonspers, Chef Gemensam Kundservice, 072-589 11 34.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, så ansök med fördel så snart som möjligt.


​​​​​​​Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dalarnas Försäkringsbolag Falun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

Slaggatan 9
None

Postadress

None
Falun, 79121

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024