OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare på Brafab tillhör du vår säljfunktion. Du har daglig kundkontakt där du är en viktig pusselbit i att fortsatt utveckla relationen med våra befintliga kunder. I dina arbetsuppgifter ingår orderregistrering och hantering, offert- och produktrådgivning till kund samt reklamationshantering. Målet med rollen är att säkerställa kundnöjdhet och vårda befintliga kunder där du samarbetar med flera avdelningar för att uppnå detta. Du arbetar via telefon, mail och i vårt affärssystem.
Om dig
Med en god kommunikativ förmåga och starkt servicefokus bygger och vårdar du kundrelationer med ett högt engagemang. Att arbeta både självständigt och tillsammans med andra ser du som en självklarhet. Som person är du ansvarstagande och resultatinriktad med sikte inställt på mål och en tydlig struktur och plan för hur du tar dig framåt.
Du har god erfarenhet av att arbeta med kundservice och gjort det inom kundtjänst eller innesälj. Du har tidigare arbetat med offert- och reklamationshantering samt administrativt arbete. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Tyska är meriterande. Meriterande är det även om du tidigare arbetat inom exportmarknaden och mot agenter.
Om oss
Vi på Brafab förstår värdet i att tänka stort samtidigt som vi agerar lokalt, personligt och ärligt. Vi har stora ambitioner och vår målbild är att bli det bästa tänkbara Brafab.
Brafab ingår i Stommen Group AB som består av dotterbolagen Affari of Sweden, Brafab, Elevenate, Furninova, Conform, MTI, Ambiente. 2024 planeras en flytt in till Markaryd för ett gemensamt modernt kontor med vision om att ha Sveriges bästa arbets- och mötesplats. Stommen Group är en familjeägd koncern med en långsiktig strategi med primärt fokus på möbel- och heminredningsbranschen.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Anna Beckius på telefon 073-529 33 23 eller Elin Skau på 073-529 69 67.
Välkommen in med din ansökan senast 3 december.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110
070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07