OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av Sveriges ledande fönstertillverkare och bli en viktig spelare i ett vasst team med fokus på kund? Är du flexibel, gillar tempo och dessutom noggrann? Då är detta uppdrag för dig!
OM TJÄNSTEN
Till vår kund i Växjö söker vi nu en kundfokuserad, social och lösningsorienterad eftermarknadshandläggare. Som eftermarknadshandläggare har du det operativa ansvaret för att ta emot kundreklamationer, analysera, bedöma, planera in åtgärd och följa upp dessa gentemot kunder och servicefirmor. Arbetet ska i allra möjligaste mån drivas kostnadseffektivt och med stort kundfokus, kostnadseffektivt med starkt kundfokus.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av handläggning av reklamationsärenden via ärendehanteringssystem, samt uppföljning till kund via mail och telefon. Du sitter dessutom på telefonslinga och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för de reklamationer som kommer in. Ni gör bedömningar kring huruvida reklamationen är godkänd eller ej samt återkopplar och kommunicerar till kund med tydlig information kring åtgärd, action och underlag för beslut. Mer komplicerade ärenden kan behöva följas upp av platsbesök vilket eftermarknadsavdelningen också ombesörjer tillsammans.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100 %. Tjänsten behöver tillsättas omgående så urval kommer ske löpande. Du blir anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund.
OM KUNDEN
Vår kund är ett anrikt småländskt företag som i snart hundra år specialiserat sig på just fönstertillverkning. Här är enkelheten viktigt. Fönster är en komplicerad produkt, och det ska vara enkelt att köpa, installera och sedan leva med. Det här är en arbetsplats där människor kan växa över tid. Kvalitet är grunden i allt. Liksom att varje sak som görs, görs på småländska.
I nyrenoverade lokaler sitter du och cirka 60 personer till och tillsammans utgör ni säljkontoret i Växjö. I eftermarknadsteamet arbetar du tillsammans med 5 handläggare och rapporterar till gruppchef för Kvalitet och eftermarknad.
OM DIG
Vi söker dig med erfarenhet av kundservice, gärna eftermarknad eller after sales-relaterad verksamhet. Även viktigt att du har god erfarenhet av att arbeta via mail och att sitta på telefonslinga. Har du dessutom erfarenhet av CRM-system är det meriterande, dock, det viktigaste är att du har mycket god kommunikationsförmåga, är noggrann och professionell i ditt arbete
- Du har god datorvana och navigerar enkelt mellan flera olika system
- Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål
- Du är van vid högt tempo och kan ha flera bollar i luften samtidigt
- Du har hög social kompetens och har därför enkelt att prata med alla våra olika typer av kunder
OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, får vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.
KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Sebastian Baard på sebastian.baard@adecco.se
Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147