OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en relationsorienterad person och brinner för att ge den bästa servicen? Har du tidigare erfarenhet av resursplanering och kundkontakt inom kundtjänstyrket? Vill du dessutom bli en del av ett fantastiskt team där vi bryr oss om varandra och värnar om en bra arbetsmiljö? Då tycker vi att du ska söka till oss
Swecons centrala supporttjänst Uptime Center hjälper våra kunder att uppnå maximal drifttid och minimal risk för oplanerade stopp.
– Uptime Center gör det lättare för våra kunder att planera in service och underhåll. Det blir också enklare för oss att jobba effektivt, säger Anders Westby, chef för logistik på Swecon.
Om rollen
I denna roll arbetar du i ett team om 3 medarbetare med ett stort fokus på kundservice. Du kontaktar våra kunder proaktivt gällande servicebokningar och uppföljningar. Du hanterar ärenden som inkommer i plattformen my swecon och arbetar i systemen caretrack och active care där du planerar kommande arbeten. Du har många kontaktytor i rollen, både externt med kunder som internt via alla våra anläggningar runt om i landet. Du har egna anläggningar som du ansvarar för gällande planering och bokning. Andra vanligt förekommande uppgifter kan vara att sälja kompletterande produkter och tjänster. Företaget är i ett expansivt skede där du tillsammans med teamet förväntas utveckla detta spännande område i enlighet med Volvo CE och Swecons strategier och värderingar.
Vem är du
För att lyckas och trivas i denna roll tror vi att du som person är kommunikativ, resultatorienterad, nytänkande samt relationsbyggande. Du drivs av att bryta ny mark, att ge service i toppklass och du har en fallenhet av att förstå kunderna och deras unika behov samt att ständigt arbeta mot förbättringar. Vi söker dig som vill jobba i ett företag som präglas av utveckling och nöjda kunder där trygghet, ansvar och kreativitet är viktiga ledord. Som kundsupport på uptime center krävs det en förmåga av att prioritera rätt och du ger inte upp förrän du har överträffat dina och avdelningens mål. Vi söker efter dig som har starkt fokus på att vara delaktig i såväl din egen, teamets och Swecons resa.
För att lyckas och trivas i rollen
Har du:
- Erfarenhet från kundtjänst alternativ likvärdig erfarenhet
- Ett fordons- och teknikintresse
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- God dator & systemvana
- Lätt för att samarbeta
- Bra administrativ förmåga
- Det är meriterande om du arbetat som support inom fordonsbranschen.
Är du:
- Serviceinriktad
- Stresstålig och flexibel
- Relationsorienterad
- Intresserad av att arbeta med ständiga förbättringar
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och fartfyllt arbete som ger utrymme för initiativtagande och eget ansvar. Du har många kontaktytor, både externt och internt, och tas emot av ett härligt gäng nya kollegor.
Placering Eskilstuna
Så här ansöker du
Du ansöker till tjänsten online. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2023-08-20
Kontaktuppgifter
Anders Westby, Logistikchef, 010-556 15 09
Monica Strömberg, fackligt kontaktombud Unionen, 010-556 34 66
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.
Med drygt 650 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,5 miljarder kr (2022).