OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du duktig på administration och trivs med mycket telefonkontakt? Just nu letar vi flera kollegor till vår kund inom transportbranschen som behöver utöka sitt team för reklamationshandläggning. Tveka inte med din ansökan, processen förväntas gå snabbt!
Om tjänsten
I rollen som reklamationshandläggare kommer du att tillhöra ett mindre team där ni tillsammans ansvarar för att inkommande ärenden. Du kommer att arbeta med fullskaliga ärenden där du utreder vad som gäller för respektive situation utifrån telefonkontakt, granskning av information i diverse system samt bedömer påföljder och åtgärder. Här kommer du att ha daglig kontakt med kunder och medarbetare för att säkerställa en snabb och kvalitetssäker process. Inledningsvis kommer du att introducerat till tjänsten av en erfaren kollega.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Registrera ärenden och komplettera med ytterlig information som man manuellt letas upp i andra system.
• Utreda och ta beslut i ärenden.
• Ge återkoppling av ärenden.
• Föra anteckningar och dokumentera dialog vid specifika samtal med berörda parter.
• Utreda ersättningskrav.
Vem är du?
Tjänsten förutsätter att du har minst godkänd gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet av liknande arbete. Troligtvis har du arbetat i en roll inom kundservice, reklamationshantering eller handläggning med mycket kontakt med kunder. Du behöver vara van att tolka information och vara duktig på att själv uttrycka dig i text på både svenska och engelska. Då rollen främst innebär kontakt med kunder krävs att du är van att anpassa din kommunikation efter olika situationer och på ett tydligt och professionellt sätt kan framföra besked. Då du kommer att hantera många olika system parallellt krävs god systemvana och att du är snabblärd och inte är rädd för att testa dig fram.
Som person är du diplomatisk och flexibel med ett analytiskt tänk. Du har ett lösningsorienterat sätt där du utan att fastna i detaljer löser situationer med kvalité och effektivitet.
Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Poolia och arbetar dedikerat hos vår kund. Omfattningen är heltid och arbetstiderna fasta kontorstider och du kommer att arbeta från företagets kontor i Solna. Uppdraget är med start omgående och kräver därför att du är tillgänglig för att börja direkt. Initialt beräknas uppdraget pågå året ut med eventuell möjlighet till förlängning.
Urval och intervjuer sker löpande. Ansökningar kan endast tas emot via annonsen på Poolias hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson