Kundtjänstmedarbetare / Handläggare Kundservice / Customer Service Agent

Kundtjänstmedarbetare / Handläggare Kundservice / Customer Service Agent

Arbetsbeskrivning

Värdesätter du omtänksamma kollegor och att skratta högt och mycket? Uppskattar du dålig humor och är du dessutom riktigt bra på att ge god service? Då är de här tjänsterna på vår kundtjänstavdelning perfekt för dig!
Introduktion
Värdesätter du omtänksamma kollegor, ett schysst arbetsklimat och att skratta högt och mycket? Uppskattar du dålig humor och är du dessutom riktigt bra på att ge god service? Vill du jobba på Lidls roligaste avdelning och vara del i ett starkt team som dagligen bidrar till att göra Lidl Sverige ännu mer kundfokuserat och framgångsrikt? Vi är nämligen 13 skojfriska och fantastiska kollegor som nu söker vår nästa kollega att dela vår framgång med. Visste du förresten att Lidl blev nominerad till årets arbetsgivare 2018 i Retail Awards?
Vi har just nu två lediga tjänster på Kundtjänsten! Det är visstidsanställningar med start redan 1 juni till och med 30 september 2020 med chans till förlängning. Tjänsterna är placerade vid vårt huvudkontor i Solna, men vi håller just nu på att bygga ett nytt huvudkontor i Barkarbystaden med planerad flytt i slutet av sommaren. På grund av rådande situation kring Covid-19 kommer arbetet preliminärt utföras på distans, i form av homeoffice men inlärningsperioden kommer dock utföras på kontoret. Mer information presenteras och planeras tillsammans vid kontraktsskrivning.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Den korta och koncisa beskrivningen är att vi bearbetar kundärenden via telefon, e-post och sociala medier. Den längre beskrivningen är att du genom dina dagliga arbetsuppgifter och den inarbetning som satsas på dig som anställd i företaget kommer skaffa dig unik och värdefull kunskap om ett stort internationellt företags olika funktioner och processer. Denna kunskap använder du sedan i ditt dagliga arbete gentemot kund, men också internt inom företaget, gentemot butiker och övriga avdelningar. Risken finns helt enkelt att du så småningom och beroende på din egen inställning och vilja att utvecklas blir en expert på att förstå informationsflöden i ett större internationellt företag. Det är lite häftigt tycker vi.
Vilka erfarenheter söker vi?
Som person är du noggrann, strukturerad och har förmågan att ta egna initiativ. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo. Du tycker om att sätta kunden i fokus och drivs av att förmedla Lidls kunders upplevelser och synpunkter till företaget i syfte att förbättra Lidl. Vi lägger i övrigt stor vikt vid personlig lämplighet.
Vidare tror vi att du är en god kommunikatör som tycker om att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. För att bli framgångsrik i rollen behöver du dessutom vara säker i ditt sätt att hantera en dator, ha lätt för att lära dig nya system och vara kvick vid tangentbordet.
Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 26 maj 2020. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på
lidljobb@lidl.se


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 26 maj 2020

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024