Kundtjänstmedarbetare - Hertz

Arbetsbeskrivning

Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.



Vill du vara en del av ett spännande bolag med stort hjärta som sätter människan i centrum? Där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan? Älskar du att ge bra service och ser möjligheter istället för problem? Du brinner för kundservice och kontakt med kunder genom telefon och mail. Då ska du läsa vidare, kanske är just vi den perfekta matchningen. Till vårt Customer Care Center i Mölndal söker vi nämligen kundtjänstmedarbetare (Customer Care Center Agent) som gemensamt bemannar vår kundtjänst såväl dagtid som kväll.

Med vår goda kundservice kan det som eventuellt gått fel rättas till och kunden ska alltid känna sig väl omhändertagen och nöjd med både vårt bemötande och agerande. Du brinner för att vända en eventuellt missnöjd kund till en nöjd sådan. Övergripande uppdraget handlar om att göra ditt yttersta för att hjälpa kunden med ett ärende och säkra korrekt hantering gentemot kund genom en effektiv och professionell support samt löpande förbättringsarbete. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är därför; att via telefon, mejl och vårt interna ärendehanteringssystem hjälpa våra kunder med ärenden efter avslutad hyra, supportera våra lojalitetskunder, utreda klagomål och synpunkter som kan uppstå samt support av vår obemannde selfservice kiosk. Förbättringsarbete för att minska antal kundtjänstärenden, förbättrade arbetssätt och samverkan för ökad kundupplevelse är också viktig del i ditt arbete.

I denna roll arbetar du tätt tillsammans med ditt team samtidigt som du ofta och gärna samverkar med kollegor över hela Sverige för att säkra en god kundupplevelse, bra ärendehantering och en fantastisk arbetsplats att vara på. Hos oss kallar vi oss medansvariga.

Vi söker dig

Som är van att fatta snabba, kloka beslut och drivs av att uppnå tydligt satta mål både individuellt och som team. Du agerar oavsett situation alltid lugnt och professionellt. Du är hjälpsam och anser dig själv vara en god problemlösare med stor mängd tålamod och uppskattar ett intensivt tempo. Att du har roligt medan du gör det och älskar att utveckla dig själv och andra är en självklarhet för att trivas i rollen. Du är duktig på att kommunicera pedagogiskt och förstår vikten av att anpassa sin service och kommunikation gentemot kundens förmåga och förutsättningar.

Vi vill att du bidrar med nya perspektiv, mod och värdesätter olikheter. Viktigast att älska kundservice och att se möjligheter istället för problem och en positiv inställning. Vi ser att du har minst gymnasial utbildning, tidigare erfarenhet av kundtjänst samt goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift. Siffersinne och vana att utföra beräkningar och arbete i excel är del av vardagen så det ser vi gärna att du har. Vi arbetar i flera olika system så systemvana är viktigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande uppdrag och tjänster.

Vi erbjuder

Förutom en riktigt spännande roll att utvecklas i, en möjlighet att vara del av en arbetsplats som genomgår en spännande förändringsresa.
- Bra förmåner
- Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt
- Arbetsplats präglad av servicekultur
- Stora möjligheter att påverka och utveckla vår kundservice
- Bolag med socialt ansvarstagande högt på agendan

Alla behövs för att säkra alla delar i vår verksamhet och därför är samarbete, respekt för varandra, trygghet och glädje grunden i allt vi gör. För att trivas med oss är det viktigt att du delar vår grundfilosofi och fokus på samarbete, service och människan i centrum. För oss är flexibilitet gentemot våra kunder mycket viktigt, arbetstiderna kommer därför att variera vardagar mellan 07:00-19:00.

Vi vill att vår organisation ska vara en återspegling av samhället. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften genom en ökad insikt om olika kunders krav, behov och förväntningar. Vi vet att kunniga medansvariga skapar vår framgång och att grunden till vår framgång handlar om den service vi ger våra kunder.
Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt!



Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager

Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger

Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Rent A Car Aktiebolag
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2023
  • Ansök senast: 17 oktober 2023

Besöksadress

Box 12850 112 97 Stockholm
None

Postadress

Box 12850 112 97 Stockholm
., 11297

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024