Kundtjänstmedarbetare, Hjälpmedel Västerbotten, Umeå

Kundtjänstmedarbetare, Hjälpmedel Västerbotten, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Hjälpmedel Västerbotten är en specialistfunktion inom hjälpmedels- och tolkområdet. Vårt uppdrag är att stödja kunder i deras arbete att tillgodose brukares behov av hjälpmedel och ge tolktjänst till tolkanvändare. Vi är verksamma i hela länet och finns representerade i Umeå, Skellefteå och Lycksele med ca 100 medarbetare fördelade på tre avdelningar. Denna tjänst ingår i avdelningen Förskrivarstöd och administration. Verksamheten är till stora delar intäktsfinansierad via avtal med kommuner och enligt överenskommelse med Region Västerbotten.

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar i kundtjänst, som är vägen in i vår verksamhet. Som kundtjänstmedarbetare möter du våra kunder via telefon, e-post samt på plats i receptionen på Hjälpmedel Västerbotten i Umeå där du tar emot besökare och visar dem till rätta. Du och dina kollegor tar emot telefonsamtal och ger rådgivning, guidar och kopplar vidare när det behövs. I kundtjänst arbetar du aktivt i vårt hjälpmedelssystem Sesam, i Outlook och med telefonsystemet TeleQ.
I tjänsten ingår även administrativa uppgifter och uppdrag av varierande karaktär. Till stor del handlar det om att skapa och uppdatera olika typer av dokument.
Du arbetar i nära samarbete med avdelningarna Förskrivarstöd och administration samt Service och logistik. Du arbetar i enlighet med verksamhetens övergripande mål och är en viktig del i de tjänster som Hjälpmedel Västerbotten tillhandahåller.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter och är legitimerad arbetsterapeut, fysioterapeut eller har annan kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Som person är du noggrann, strukturerad, ansvarstagande och har en utpräglad känsla för service.
Du har en positiv inställning, är flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter, planering och organisering är en förutsättning. För att trivas i rollen behöver du kunna prioritera och tycka om att lära nytt.
Du har mycket goda datorkunskaper och kan växla mellan olika uppgifter i olika program. Du arbetar obehindrat i Office 365 och har stor erfarenhet av dokumenthantering i Word. Erfarenhet av samarbetsytor såsom Microsoft Teams och SharePoint är önskvärt. Erfarenhet av hjälpmedelssystemet Sesam/Websesam är meriterande.
Dina kunskaper i svenska är mycket goda i både tal och skrift. Du är bra på att kommunicera och förmedla information samt har hög känsla för service och gott bemötande. Du värnar om goda kundrelationer och har stor förståelse för affärsmässighet.
Har du arbetat som förskrivare av hjälpmedel och varit i kontakt med Hjälpmedel Västerbotten i dina tidigare uppdrag är det meriterande.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024