OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för service, försäljning och gillar många kundkontakter? Skulle du beskriva dig själv som en positiv, ödmjuk och serviceinriktad person som drivs av att göra skillnad för kunderna? Då kan det vara dig vi söker. Randstad söker för Svenska Cantabs räkning en självgående och driven kundtjänstmedarbetare för uppdrag på deras kontor i Gävle.
Svenska Cantab är den lokala leverantören av telekomlösningar som vill leverera förstklassig service. Företaget kännetecknas av korta beslutsvägar och det finns en stor möjlighet att påverka företagets arbete på kort och lång sikt.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen som Kundtjänstmedarbetare hos Svenska Cantab kommer du främst att arbeta med inkommande frågor från kunder via telefon och mail. Du kommer att vara Svenska Cantabs ansikte utåt och kundernas första kontaktyta, stor fokus kommer att ligga på att erbjuda kunder anpassade lösningar till deras förfrågningar.
I dina arbetsuppgifter kommer du även att arbeta med löpande förbättringsförslag och effektivisering av processer. Under resans gång kommer rollen utvecklas och fler arbetsuppgifter inom administration och ekonomi att tillkomma.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Teckna nya abonnemang och lägga till/ta bort tjänster i befintliga abonnemang via telefon och mail. Samt möta kunder i den fysiska butiken på arbetsplatsen.
· Ge teknisk support på Svenska Cantabs produkter och tjänster.
· Arbeta aktivt med försäljning i samtal med kunder.
Arbetstider
Arbetstid under öppettiderna. 8-17.
Kvalifikationer
· Minst 1 års erfarenhet av service eller kundbemötande, gärna från kundtjänst, telefonväxel eller callcenter.
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
· Intresse av att arbeta och kommunicera med människor.
· God datorvana och erfarenhet av system.
· Gymnasieexamen.
Meriterande:
· Visma ekonomi
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du serviceminded, lyhörd och ansvarsfull med ett strukturerat arbetssätt. Du har alltid kunden i fokus och drivs av att hitta lösningar på problem. Du är trygg i dig själv och vågar ta initiativ i olika ärenden. Du hjälper gärna dina kollegor, arbetar bra i både team och självständigt samt har mycket tålamod.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-02-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Johan Karlsson, Konsultchef. Mail: johan.karlsson@randstad.se
Om företaget
Svenska Cantab levererar TV och bredbandstjänster till Privata fastighetsägare, BRF-er och samfälligheter. Dem är även tjänsteleverantör av TV-tjänster i Gävle stadsnät (GavleNet) och Sandvikens stadsnät (Sandnet).
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044