OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är en tillsvidaretjänst på 80%
Är du en stjärna på service och vill leverera härlig energi till ditt team? Har du ett par års erfarenhet från att arbeta med telefon, mail och chatt som ditt främsta arbetsredskap? Är du på jakt efter nya utmaningar inom kundtjänst och har tidigare erfarenhet av bank? Skulle du beskriva dig själv som kommunikativ och serviceorienterad?
Då kan detta vara din nästa utmaning!
Vi erbjuder dig
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att vara ansiktet utåt och, i många fall, kundens första kontakt med Ikano Bank. Med telefonen som arbetsredskap kommer du att svara på inkommande samtal från framförallt Ikano Banks privatkunder och samarbetspartners med frågor som kan röra exempelvis banklån, sparande, fakturaärenden, produkter, räntefrågor och beställning av kort. Utöver det kommer du dessutom att arbeta med att besvara kundfrågor som inkommer via chatt & mail.
Inledningsvis kommer du, som ny medarbetare på Ikano Bank, få en gedigen introduktion och utbildning inom både produktkunskap och service. Med tiden kommer du även få möjligheter till vidare utbildning inom olika produktområden.
För att lyckas i rollen hos oss ska du även:
• Bidra till ökad försäljning genom merförsäljning
• Bidra till en hög kundnöjdhet
• Bidra till utveckling och ständigt sträva efter att lära sig mer
• Bidra till att vara en del av Ikano´s digitaliseringsresa
Är du rätt för Ikano?
Du har ett par års arbetslivserfarenhet, erfarenhet från servicebranschen och är där med van vid kundkontakter. Du har mycket god svenska både verbalt och skriftligt samt god engelska både verbalt och skriftligt och du har även god datorvana med kunskaper i Office-paketet.
Vi ser det som meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller har arbetat inom bank i liknande roll tidigare. Det är även ett plus om du är certifierad i exempelvis SwedSec, dock inget krav.
Som person tycker du om att prata i telefon och gillar att arbeta på en social arbetsplats. Du är lyhörd både gentemot kunder och medarbetare och har lätt för att samarbeta. Du har hög kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta strukturerat. Vidare är det viktigt för rollen att du är service-minded, och alltid arbetar med kunden i fokus.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Bli en del av Ikano
Sista ansökningsdag: 15 November 2021. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om rollen eller rekryteringsprocessen kontakta Louise Kryhl på louise.kryhl@ikano.se
För att vara aktuell för tjänsten behöver du kunna börja arbeta den 1 februari 2022. Som en del av rekryteringsprocessen kommer en kreditupplysning att göras samt ett utdrag ur belastningsregistret.
Utdraget ur Polisens belastningsregister måste du själv beställa, det kostar inget och registreras ingenstans. Det kan ta några veckor att få det så beställ ditt utdrag hos polisen så snart du blir kallad till intervju. Ta med det i oöppnat kuvert till oss.
Om Ikano Bank AB (publ)
Ikano Bank skapar möjligheter för en bättre vardag genom att erbjuda enkla, schyssta och prisvärda tjänster, för en sund ekonomi för de många människorna. Vårt erbjudande inkluderar spar- och låneprodukter för konsumenter, säljsupport för handlare och leasing- och factoring för företag. Vi är verksamma i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike. Ikano Bank är en del av Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, bostad, produktion, försäkring, data-analys och detaljhandel, som äger 51 procent av banken. Ingka-koncernen, en strategisk partner i IKEAs franchisesystem som driver över 378 IKEA-varuhus i 31 länder, äger resterande 49 procent av banken. Ikano Banks huvudkontor ligger i Malmö och företaget är registrerat i Älmhult där verksamheten en gång grundades.
www.ikanobank.se