OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra det möjligt för människor att förverkliga sina yrkesdrömmar att få göra sin grej?
Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 50 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till exempel ta betalt för arbete som utförs vid sidan av sitt ordinarie jobb, testa om en affärsidé lyfter utan att starta företag, eller bedriva verksamhet utan att behöva lägga energi på administration och pappersarbete - man behöver bara göra sin grej!
Att arbeta hos Frilans Finans
Under 2015 omsatte vi ca 500 mkr men vi är fortfarande en familjär organisation med 33 st medarbetare och beslutsvägarna är korta och avstånden mellan avdelningarna likaså. För att trivas hos oss behöver man därför vara prestigelös och gilla att samarbeta.
Vår organisationskultur genomsyras av viljan att hjälpa varandra och våra egenanställda och vi får energi från våra egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället. I Sverige, där vi är marknadsledande, börjar egenanställningen bli allt mer etablerad. I Norge börjar hjulen snurra allt snabbare och i Frankrike är vi på väg upp ur startblocken. Så vår resa har bara börjat...
Tjänsten
I rollen på Frilans Finans kundtjänst (internt kallat Klientstöd) arbetar du med att ge stöd och råd till Frilans Finans egenanställda i arbetsrättsliga, skatterättsliga och avtalsrättsliga frågor på telefon, chatt och mail. Du arbetar med reskontrahantering, lönehantering, kravhantering och kreditbedömningar samt även med avdrag, utlandsfakturering och momsfrågor. På kundtjänstavdelningen blir du en del av ett glatt och härligt gäng som idag består av 15 st medarbetare.
Frilans Finans kundtjänst har idag öppet mellan kl 09:00 - 17:00, helgfria vardagar. Framöver kommer kundtjänstens öppettider även utökas till att vara öppet till kl 20:00 på måndagar till torsdagar, allt för att förbättra servicen till våra egenanställda. Du kommer där ingå i ett rullande schema där du arbetar både dagtid och kvällstid och vid de tillfällen du arbetar kväll så startar arbetsdagen vid lunchtid.
Din personlighet och erfarenhet
Frilans Finans värdeord är caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium. Just caretaking är något som vi på Frilans Finans värderar högt och där du som person är serviceminded, empatisk, strukturerad, noggrann, samt en god kommunikatör. Du är bra på att samarbeta samt att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer.
Du har daglig kontakt med våra egenanställda på telefon, chatt och mail där det är av stor vikt att alltid ge ett gott bemötande med en positiv attityd och få varje egenanställd att känna sig unik, vid varje tillfälle!
Vi ser att du i någon form har arbetat med ekonomi och/eller administration tidigare och du besitter god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Meriterande om du även kan ett tredje språk.
Start
Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning
Heltid.
Provanställning tillämpas.
Geografisk placering
Tjänsten är placerad på Frilans Finans kontor i Uppsala.
Välkommen med din ansökan
Skicka din ansökan, CV och personligt brev, till jobb@frilansfinans.se så snart som möjligt då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Har du frågor angående tjänsten?
Anders Stenberg, Avdelningschef Klientstöd, anders.stenberg@frilansfinans.no
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Chef Therese Hägg
0771-15 10 00
CEO Stephen Schad
0771-15 10 00
0708806187
VD Stephen Schad
0708806187
HR-Specialist Christoffer Thell
Stephen Schad
0708806187
HR-Specialist Christoffer Thell
Christoffer Thell
Christoffer Thell
0727039362
HR-Manager Christoffer Thell
0727039362