OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Östergötlands kundtjänstfunktion har i uppdrag att vara en central kontaktväg in för regionens stöd- och serviceverksamheter.
Kundtjänsten är indelad i fyra kompetensområden som hanterar förstalinjesupport inom områdena, 1. IT och medicinsk teknik, 2. fastighet, service och inköp, 3. HR och lön, 4. ekonomi och patient. Kundtjänsten finns tillgänglig i primärt två kanaler; telefon samt digitala formulär. Vår service innefattar att ge stöd, rådgivning och information, hantera beställningar och felsöka. Vi finns till för chefer, medarbetare, medborgare, patienter och externa organisationer. Vår utgångspunkt bygger på att leverera en god service med kvalitet samt ett professionellt och trevligt kundbemötande.
Gruppen inom kompetensområde Ekonomi och patient söker nu en vikarierande kollega under 11 månader.
Arbetsbeskrivning
Ditt primära uppdrag som kundtjänstmedarbetare inom kompetensområde ekonomi och patient är att hantera patientärenden över telefon. Du kommer hantera beställningar av inkontinens- och nutritionsprodukter, besvara frågor gällande patientfakturor, regler i vården samt avgifter för patienter. Andra förekommande arbetsuppgifter är registrering av exempelvis vårdval och högkostnadsskyddande avgifter. Vi dokumentera samtliga ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och gärna med en inriktning inom ekonomi. Minst ett års erfarenhet av kundtjänst eller support krävs. Då vi hanterar frågor via telefon och ärendehanteringssystem är goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift, en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i offentlig verksamhet samt jobbat med fakturahantering.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, engagerad och serviceinriktad. Du är ansvarsfull och målmedveten i ditt arbete och du uppskattar att arbeta i team i ett nära samarbete med kollegor. Att vara kundorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten ser du som en självklarhet. Det är även viktigt att vara anpassningsbar och lösningsorienterad för att kunna ställa om utifrån kundens behov eller verksamhetens planering.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.