OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker två nya kollegor som brinner för att ge det bästa kundbemötandet och vill ge service till våra patienter.
Region Östergötlands kundtjänstfunktion har i uppdrag att vara en gemensam kontakt väg in för regionens stöd och serviceverksamheter. Kundtjänsten är indelade i fyra kompetensområden som hanterar förstalinjesupport inom områdena, 1. IT och medicinsk teknik, 2. fastighet, service och inköp, 3. HR och lön, 4. ekonomi och patient. Kundtjänsten finns tillgänglig i primärt två kanaler; telefon samt stöd- och serviceportalen. Vår service innefattar att ge stöd, rådgivning och information, hantera beställningar och felsöka. Vi finns till för chefer, medarbetare, medborgare, patienter och externa organisationer. Vår utgångspunkt bygger på att leverera en god service med kvalitet samt ett professionellt och trevligt kundbemötande.
Från 1 januari utökar kompetensområde, ekonomi och patient sitt uppdrag därav behöver vi två nya resurser till oss.
Arbetsbeskrivning
Ditt primära uppdrag som kundtjänstmedarbetare inom kompetensområde ekonomi och patient är att hantera patientärenden över telefon. Du kommer hantera beställningar av inkontinens- och nutritionsprodukter, besvara frågor gällande patientfakturor, regler i vården samt avgifter för patienter. Andra förekommande arbetsuppgifter är registrering av exempelvis vårdval och högkostnadsskyddande avgifter. Vi dokumentera samtliga ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och gärna med en inriktning inom ekonomi. Minst ett års erfarenhet av kundtjänst eller support krävs. Då vi hanterar frågor via telefon och ärendehanteringssystem är goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift, en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i offentlig verksamhet samt jobbat med fakturahantering.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, engagerad och serviceinriktad. Du är ansvarsfull och målmedveten i ditt arbete och du uppskattar att arbeta i team i ett nära samarbete med kollegor. Att vara kundorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten ser du som en självklarhet. Det är även viktigt att vara anpassningsbar och lösningsorienterad för att kunna ställa om utifrån kundens behov eller verksamhetens planering.
Anställning och information
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetsplats: Kundtjänst, Klostergatan 19, Linköping.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Louise Sjölin Pawlowski, 010-103 82 74, louise.sjolin.pawlowski@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 oktober, 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201205.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48