Kundtjänstmedarbetare inom fastighetsbranschen

Arbetsbeskrivning

Är du en informell ledare som brinner för att ge bästa möjliga service?  Älskar du att jobba med telefonen som redskap där du tryggt koordinerar arbetsorder direkt till utförare? Drivs du av att arbeta med hela processen från ax till limpa? Vi söker dig som redan idag jobbar som kundtjänstmedarbetare och/eller ekonomiassistent med erfarenhet från fastighetsbranschen.


H2M är ett företag inom teknisk fastighetsdrift och förvaltning som har som målsättning att leverera fastighetstjänster i världsklass, varje dag året runt. Vi erbjuder allt från rådgivning och planering till operativt arbete, med kunskap och omtanke i fokus. Sedan februari 2023 är H2M en del av CBRE GWS. CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag där det erbjuds utvecklingsmöjligheter och en värderingsstyrd arbetsmiljö.


Tjänsten är placerad vid Skanstull i Stockholm.


Som Kundtjänst och ekonomiassistent på H2M ansvarar du tillsammans med dina kollegor för alla ärenden och felanmälningar som kommer in via mejl och växeln som är öppen mellan 07:00 och 16:30. Du kommer även jobba med dagliga administrativa frågor, kontering av leverantörsfakturor och fakturering av kundfakturor.


Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:



• Ta emot samtal i växeln
• Ta emot ärende via mejl
• Koordinera ärenden för åtgärd internt samt till upphandlade entreprenörer
• Registrera felanmälningar i ärendehanteringssystem
• Följa upp ärenden och återkoppla till kund
• Arbeta med leverantörsfakturor och enklare bokföring
• Fakturering av kundfakturor
• Registervård samt hantering av register


 Vem är du?


 Du har:



• Avklarad gymnasieutbildning
• Minst 2 års erfarenhet från liknande kundservicerelaterad roll, gärna med inslag av att arbeta med telefon och mejl som verktyg
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom fastighetsförvaltning
• Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av kund- och levreskontra


Personliga egenskaper:



• God kommunikativ förmåga både internt och externt
• Genuint intresse för fastigheter och dess utveckling
• Lyhörd och prestigelöst
• Strukturerad med god administrativ förmåga
• Orädd för att hugga i där det behövs
• Förmåga att prioritera och lösa problem
• Lättlärd, flexibel och strukturerad


 


Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan så fort som möjligt eftersom vi arbetar med löpande urval av kandidater.


Välkommen med din ansökan!


 


H2M som arbetsgivare:


Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Bra förutsättningar och arbetsförhållanden ger engagerade medarbetare som ger nöjda kunder, det är så vi ser det. Vi är sedan 2018 certifierade som ett Great Place to Work och arbetar kontinuerligt med att bli ännu bättre.


När det går bra för H2M får alla vara med och ta del av det. Vi återinvesterar mycket i våra medarbetare i form av utbildningar, bra verktyg och utrustning, anställningsförmåner samt gemensamma aktiviteter.


Vi är ett glatt prestigelöst gäng där vi alla hjälps åt!


Här kan du läsa om hur våra medarbetare tycker att det är att jobba på H2M: https://www.h2m.se/jobbahososs/vad-tycker-vi-som-jobbar-har/


Vi tror på mångfald och välkomnar alla sökande!


 


Eftersom vi redan valt rekryteringskanaler för denna och övriga rekryteringar undanbeder vi kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: H2M Fastighetsteknik AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Liknande jobb