Kundtjänstmedarbetare inom försäkring

Arbetsbeskrivning

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom service, bank & finans, försäkring och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Företaget är medlem i Almega Tjänsteföretagen och tillämpar kollektivavtal för branschen.

Vi söker nu två prestigelösa Kundtjänstmedarbetare till ett ledande försäkringsförmedlare och konsultföretag som vill bli en del utav en modern organisation.

Företaget är beläget i Stockholm City med mycket bra kommunikationer, restauranger och gym runt hörnet.

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare hos vår kund kommer du få en ansvarsfull roll i en dynamisk och familjär avdelning.

Du kommer bland annat arbeta med kundrelaterade ärenden inom Clientservice och Interaction. I dina uppgifter kommer du att registrera, äga, utvärdera samt hantera ärenden i tillsatt affärsområde. 

Exempel på områden du kommer ansvara för är bland annat försäkring, leasing för konton inom telekom, finans samt marknadsbyråer. I tjänsten tar du emot och hanterar samtal och mail med kunder och samarbetspartners. Vidare tolkar du villkor samt sköter kontakten med interna avdelningar och försäkringsbolag, både svenska och utländska. 

Bakgrund

Du har erfarenhet av kundservice och/eller försäljning. Att fokusera på kunden i stora som små ärenden är du van vid och är professionell i ditt kundmötande.

Du har högt engagemang och närvaro samtidigt som du uppskattar när dina måltal är tydliga och finner ett driv i att uppnå dessa tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som

- är lyhörd och utåtriktad

- är lösningsorienterad och gillar att arbeta i grupp

- är flytande i svenska och engelska i tal och skrift

- du har minst 6 månaders erfarenhet av kundtjänst/callcenter 

- du har gymnasiekompetens och väldigt bra kommunikativa färdigheter och uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift

Om bolaget

Bolaget är ett av världens ledande bolag inom försäkringsbranschen. Verksamheten har idag över 50 000 anställda världen över med tre kontor i Sverige. 

Tillsättning är omgående och tjänsten är heltid. Fast lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal. Ett gediget introduktionsprogram startar så snart tillsättningen är klar. 

Intervjuer hålls löpande och med tanke på omgående tillsättning kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 22/12, 2016 så skicka in din ansökan redan nu!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Magnusson
08-551 118 71.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB SOLNA
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 11 december 2016

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024