OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta klivet in i resebranschen och utvecklas i ett globalt företag som har partnerskap med t.ex booking.com, google flights och TUI? Toppen, för vi utbildar alla våra medarbetare på plats - ingen tidigare erfarenhet behövs.
Vi har fördubblat vår försäljning av flygbiljetter vilket gör att fler kunder behöver komma i kontakt med oss och få hjälp med deras bokningar, vilket är anledningen till att vi nu rekryterar till vår kundtjänst. Vi är ett ungt team på nästan 50 personer med bra sammanhållning där alla stöttar varandra och bidrar till arbetsglädjen på jobbet. På Uppsalakontoret arbetar ca 150 personer totalt och vi sitter i moderna, ljusa och fina lokaler i centrala Uppsala. När vädret tillåter kan vi även nyttja vår fantastiska takterrass! Vi erbjuder dessutom fina förmåner och en betald åtta veckors utbildning för att du ska få en bra start in i arbetet. Titta gärna på: Presentationsvideo First Line Uppsala.
Om tjänsten
På kundtjänsten har vi dagligen ett stort antal inkommande samtal och du hanterar kunder huvudsakligen via telefon. Vi tar hand om alla ärenden som rör våra kunders bokningar och som agent hanterar du ca 45 ärenden per dag. Inkommande frågor kan handla om avbokningar, ombokningar, bagagefrågor och namnändringar. Din roll är viktig i företaget då du är länken ut till våra kunder och kan påverka hur våra kunder uppfattar vårt varumärke.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Besvara våra kunders frågor via telefon och chatt och hitta lösningar på kundernas problem
Hjälpa våra skandinaviska kunder med deras bokningar i våra olika bokningssystem
Arbetet är förlagt på kontorstimmar, mellan 8-17 på vardagar. Du arbetar inga helger eller röda dagar. Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt. Det är viktigt att du har möjlighet att närvara, på plats, under hela utbildningen.
Om dig
I denna roll är en positiv attityd och vilja att lära viktigast. Vi söker dig som är trygg i dig själv och som trivs i en flexibel miljö där mycket händer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundservice, helst över telefon, och att du trivs i servicerollen. Vi söker dig som gillar att arbeta målfokuserat och drivs av att din prestations mäts på en daglig basis. Du kommer ha möjlighet att få en månatlig och en kvartalsbonus som baseras på bland annat kvalitet och effektivitet.
Vi tror att du:
Har intresset och förmågan att lära dig nya system - du gillar att arbeta med datorn som redskap
Drivs av att nå uppsatta mål
Är en flexibel person som har hög känsla för service
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Även bra om du har:
Erfarenhet av kundservice eller kundtjänst gärna via telefon
Relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter
Kunskaper i Sabre och/eller Amadeus
Kunskaper i finska, danska och norska
Hos oss har du goda möjligheter att växa inom bolaget, både inom vår Customer Service avdelning och till någon av våra andra avdelningar. Det finns flera möjliga karriärvägar för dig som startar på vår kundtjänst!
Om oss
Etraveli Group är det globalt ledande företaget för tekniska lösningar och möjligheter för onlineförsäljning av flygresor. Vi är här för att lösa komplexiteten genom att koppla samman miljontals flyg och resenärer över hela världen, från sökning och urval till resa och vidare. Vi har varumärken online som Mytrip, GoToGate & Flight Network och har ett nära samarbete med Booking.com. Etraveli Group har även etablerat strategiska partnerskap med företag som Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Vårt mångsidiga team med mer än 2300 passionerade anställda är det som gör oss till de bästa i världen på det vi gör. Våra stora kontor finns i Sverige (HQ), Kanada, Grekland, Indien, Polen, och Aten.
Startdatum: 13e maj