Kundtjänstmedarbetare Jönköping

Arbetsbeskrivning

NU STÄRKER VI VÅR KUNDTJÄNST I JÖNKÖPING

Vill du vara en del i ett vinnande team? På Nordens modernaste återvinningsföretag satsar vi stort på att alla ska bli del av vinnarlaget – miljön, våra kunder och vi själva. Tjänsten inom kundtjänst är varierande och innebär självständigt och utvecklande arbete. Möjligheterna till utveckling är stora och du blir en viktig del i ett team med stark sammanhållning som har kul ihop.

Nu satsar vi!

Vi ger uttjänta produkter nytt liv genom att se till att värdefulla material kan komma till användning på nytt. Tillsammans med våra kunder skapar vi en hållbar morgondag. Våra filialer är en viktig plattform som ständigt utvecklas och vår kundtjänst har en nyckelroll för att kunna bibehålla och utveckla regionens goda kundsamarbeten samt etablera nya.

Din roll hos oss
Att jobba inom kundtjänst på Stena Recycling innebär att du supportar våra kunder genom att hantera deras beställningar samt säkerställer leverans. Ditt uppdrag är att förstå kundens behov och leverera service i världsklass både över telefon och digitalt. Du kommer att hantera beställningar i affärssystemet, planera och optimera transporter, väga in och ut lastbilar och därefter jobba med transaktioner som är viktig faktor i vår affär.

För att trivas hos oss är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt. Genom att vara en glädjespridare bidrar du till en god arbetsmiljö.

Det börjar med dig
Det är meriterande om du har erfarenhet inom kundtjänst och en relevant gymnasieutbildning inom ekonomi eller logistik. Men det är ännu viktigare att du med din kommunikativa förmåga och ditt lösningsorienterade förhållningssätt lyckas uppnå stor kundtillfredsställelse. Du är en pålitlig lagspelare som gärna identifierar och genomför förbättringar och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar. Ditt intresse för hållbar återvinning avspeglar sig i din vardag. Vi vet att du är positiv och full av energi. Här har du alla möjligheter att vara med att påverka och vara med om en spännande resa. Ta chansen att vara med om den resa som börjar i Jönköping där du blir en del av det lokala teamet samt tillhör det regionala administratörsteamet. 

Du har:


• Arbetslivserfarenhet från kundtjänst eller motsvarande
• Intresse för hållbar återvinning
• Erfarenhet av att arbeta i digitala affärssystem
• God kunskap i Office-paketet
• Arbetslivserfarenhet inom ekonomi (meriterande)
• Erfarenhet från transport och/eller logistikbranschen (meriterande)


Välkommen med din ansökan
Sista ansökningsdag är 2020-12-20. Vid frågor kontakta Administrativ chef Jonas Ahlström, tfn: 010-445 7832. Urval sker löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. 


På Stena Recycling börjar det med dig
Vi är Sveriges ledande återvinningsföretag med 1650 engagerade medarbetare. Att bli en del av Stena Recycling innebär att du får jobba i en bransch som blir allt viktigare. Eftersom vi är ett familjeägt företag har vi också ett längre perspektiv på människor, miljö och kunskap. Här kan du utvecklas i många riktningar. Vi stöttar dig längs vägen och du bidrar med ditt eget driv, eftersom vi tror på att varje ny lösning och varje individuell insats bidrar till en bättre framtid för kommande generationer. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag. Det börjar med dig. Läs mer om oss på: https://www.stenarecycling.se/karriarportal och följ oss gärna på Instagram #lifeatstenarecycling


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena Metall AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Besöksadress

Box 4088
None

Postadress

Fiskhamnsgatan 8B
Göteborg, 40040

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024