OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
THIS IS LAKEWAY LINK
Lakeway Link was founded 2023 and is owned equally by Wallenius (https://walleniuslines.com/) and Greencarrier (https://greencarrier.com/). Our premise is, quite simply, to offer an efficient and more sustainable alternative to road transportation between continental Europe and central Sweden.
At the beginning of 2024, Lakeway Link will be launching a unique maritime connection between Poland and Sweden for the transportation of cargo. Our roll-on/roll-off vessels will be able to transport anything that can be packed onto a trailer and or mafi, including high and heavy cargo, the entire way from Gdynia to Västerås and Södertälje through Mälaren or vice versa.
Vill du vara med på uppstarten av Sveriges nästa rederi?
Vi söker nu efter dig som vill vara med och bygga upp kundtjänst för Lakeway Link i Västerås.
I denna rekrytering samarbetar vi med Vi Rekryterar.nu och alla ansökningar och frågor hanteras via dem.
Om rollen
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos Lakeway Link kommer du att vara vår förste kontakt ut mot våra kunder och samarbetspartners. Det är därför viktigt för oss att du är en person som värnar om varumärket och alltid sätter kunden i fokus.
I början av din anställning kommer du vara central i rollen av att skapa rutiner och arbetssätt för denna nya satsning. Den ena dagen kommer inte vara den andre lik. När sedan all verksamhet kommit på plats och flödena är igång så kommer en vanlig arbetsdag bestå av arbetsuppgifter i huvudsak enligt nedan;
- Hantera bokningar till och från hela Europa (men primärt Sverige/Polen)
- Kontakt med kunder och terminaler (Västerås, Södertälje, Gdynia)
- Fakturering och kostnadskontroll
- Avisering till myndigheter, hantera manifest o dyl.
- Samarbete med säljansvarig gällande offerter, prisförfrågningar och transportlösningar.
Kompetenser/erfarenheter
Vi ser att du är en strukturerad administratör som kan hålla många aktiviteter igång samtidigt. Att du är serviceminded är för oss självklart likväl som att du hanterar det svenska och engelska språket flytande i både tal och skrift. Är det så att du även kan det polska språket så är det meriterande. Har du tidigare erfarenhet av logistik (bil, sjö, flyg, terminal) så ser vi det som en styrka men inte ett krav. I övrigt ser vi att du är en person med bra energi och är lösningsorienterad. Det är naturligt för dig att sätt laget framför jaget och att du vill vara del av ett framgångsrikt team där man tillsammans etablerar Lakeway Link på marknaden.
Ansökan
Låter det spännande att få vara en del av denna nya etablering? Vill du vara med på starten av ett svenskflaggat rederi som tar ansvar för vår miljö? Att du känner att rollbeskrivningen ovan känns som att den är skriven för dig?
Tveka då inte att skicka in din ansökan nedan eller ring Mona Wågberg för att få svar på eventuella frågor, 073 9500773.
Din placering kommer att vara på Lakeway Links nyöppnade kontor i Västerås och du rapporterar till en början direkt till VD. Vi ser att du är på plats i början av 2024.
Ansökningar och intervjuer hanteras löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2023-11-31.
Varmt välkommen med din ansökan!