OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av kundtjänstyrket? Är endast service i världsklass gott nog för dig? Lockar en tjänst som kommer erbjuda utvecklingsmöjligheter? Då måste du läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker en kundtjänstmedarbetare till vår kund, ett globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Tjänsten är placerad strax norr om Stockholm. Med hänsyn till pandemin kommer arbetet att ske remote så länge som Folkhälsomyndigheten rekommenderar det. Du kommer däremot att få några dagar upplärning på plats av en mentor, samt viss möjlighet att arbeta från kontoret om du så önskar.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du och ditt team hantera de supportärenden som ligger inom teamets ansvarsområde. Du kommer att arbeta med kredittjänster och vara företagets kunder behjälplig med deras frågor som kan beröra bland annat system, fakturor, avtal och användarfrågor kopplat till tjänster. Under arbetsdagarna kommer du att ha nära kontakt med kunder via e-post och telefon samt med den interna organisationen. Kredittjänsterna som man arbetar med är InfoTorg, RiskGuardian, Business Check, Dun & Bradstreet och Soliditet.
Dina egenskaper
Det här uppdraget passar dig som anser att den allra bästa dagen på jobbet är när du gjort det lilla extra för en kund eller kollega. Du drivs av att leverera hög service, tycker om att ha kundkontakt och att samarbeta tätt ihop med alla delar av en organisation. Du blir motiverad av att kunna påverka ditt dagliga arbete med förbättringar och anser att man kan åstadkomma mer som ett team. Givetvis är du väldigt noggrann och strukturerad, med hög arbetsmoral och ansvarskänsla. Vi tror också att du har god förståelse för både kundbehov, kvalitet och affärsnytta samt lätt för att förstå helheten. Nya system är inga problem för dig, du har lätt att lära dig och strävar efter att ständigt utvecklas. Avslutningsvis ser vi att du är trygg i dig själv, vågar fråga och fatta egna beslut.
Här välkomnas du av ett tight gäng, som har kul ihop och som alla brinner för att ge bästa möjliga service. Är du vår kunds nästa stjärna? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från kundservice eller BackOffice
Goda kunskaper i Excel och Salesforce
Lätt för att kommunicera muntligt och skrift, på svenska och engelska
Plus i kanten:
Erfarenhet från någon av tjänsterna InfoTorg, RiskGuardian, Business Check, Dun & Bradstreet eller Soliditet.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31 med god chans till förlängning. Tillträde 2021-04-02.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32214 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.