Kundtjänstmedarbetare med fokus på försäljning

Kundtjänstmedarbetare med fokus på försäljning

Arbetsbeskrivning

Är du en härlig person som lockas av att ge kunder bra service? Är du en person som har ett intresse för försäljning och har ambitioner att bli en av de bästa? Då vill vi ha dig!
Nu söker vi kundtjänstmedarbetare med stark servicekänsla, med ett intresse att sälja och där din personlighet är viktigare än arbetslivserfarenhet.
På SYKES tror vi att attityd och personlighet betyder mer än tidigare erfarenheter.
Dina arbetsuppgifter:
I rollen som kundtjänstmedarbetare får du hjälpa Samsungs kunder med information om produkter och andra kundtjänstrelaterade frågor.
I uppdraget ingår också att erbjuda kunderna andra produkter från Samsung, utifrån deras behov och önskemål. Som kundtjänstmedarbetare är du duktig på att coacha kunden till rätt lösning. Fokus ligger på att skapa nöjda kunder och att svara på deras frågor genom ett trevligt och personligt bemötande.
På Sykes finns stora möjligheter att utvecklas och göra karriär. Vi ger dig en bra start, som följs upp med utbildning, coachning och kompetensutveckling. Utifrån tydliga mål arbetar du tillsammans med dina kollegor i ett engagerat team för att leverera kundservice i världsklass.

Tjänsten kommer vara förlagd på vardagar mellan 09-18 och ev helger framöver.

För att söka detta jobb måste du uppfylla följande:
Intresse för att sälja
Flytande i svenska och engelska
Ha en god kommunikativ förmåga
Tycka om att ge god service och en god kundupplevelse
Tycka om att jobba mot uppsatta mål
Förmåga att förstå och prioritera kundens behov
Intresse av att lära sig nya saker så som rutiner och processer
Vara anpassbar för plötsliga ändringar

Dina arbetsuppgifter kommer bestå utav:
Svara på inkommande chattmeddelanden från svenska och norska kunder
Försäljning av Samsungs produkter
Enklare tekniska frågor
Frågor rörande fakturor

Vi erbjuder:
En bra och betald grundutbildning
Utvecklingsmöjligheter inom företaget
Härlig arbetsmiljö
Lön efter kollektivavtal och ev provision
300 kollegor ifrån hela norden



Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000 070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000 070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00 070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00 070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sykes Sweden AB Kalmar
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Besöksadress

Fartygsgatan 4
Kalmar

Postadress

Fartygsgatan 4
Kalmar, 39230

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024